مردی با روحیه عدالت‌طلبی

به رغم اینکه همیشه در جناح رقیب ایشان بودیم و در دوره‌های انتخابات و جریانات سیاسی با هم رقابت داشتیم همیشه با رعایت جوانب احترام و سلامت با هم رقابت می‌کردیم و هیچ‌گاه در مقام تخریب یکدیگر برنیامدیم.

به رغم اینکه همیشه در جناح رقیب ایشان بودیم و در دوره‌های انتخابات و جریانات سیاسی با هم رقابت داشتیم همیشه با رعایت جوانب احترام و سلامت با هم رقابت می‌کردیم و هیچ‌گاه در مقام تخریب یکدیگر برنیامدیم. بین جناح ما جناح ریشه‌دار انقلابی اصلاح‌طلب و خط امام و جناح اصولگرای ریشه‌دار، همیشه رقابت سالمی را شاهد بودیم و چه خوب است که در کشور جناح‌های سنگین و وزین و مقتدر و نیرومند با هم رقابت سیاسی داشته باشند. البته با حفظ حرمت‌ها و ارزش‌ها مواضع و دیدگاه‌های خود را بیان کنند و مردم انتخاب نهایی را انجام دهند. در هر صورت این رقابت‌ها موجب رشد و پویایی و تکامل کشور است.
هرگز نباید در انتظار یک قطبی شدن کشور باشیم و چنین انتظار داشته باشیم که یک گرایش و یک تفکر بر جامعه حاکمیت داشته باشد و تفکرات دیگر را نفی و سلب کنیم. این دلیل بر تنگ‌نظری است که اگر ما حاکم شدیم رقبا باید از صحنه سیاسی خارج شوند و نقشی در حکومت نداشته باشند هر کسی چنین اندیشه‌یی داشته باشد یقینا فرد تنگ‌نظری است و قوانین بازی سیاسی را نمی‌داند.یکی از ویژگی‌هایی که در مورد مرحوم عسگراولادی گفتنی است همین است.
قبلا نیز همین دیدگاه را داشته اما در سال‌های آخر عمرش بیشتر روی این دیدگاه تکیه می‌کرد. به کسانی که از جناح اصولگرا علیه اصلاح‌طلبان تهمتی می‌زدند و تخریب می‌کردند، اعتراض می‌کردند. حتی ایشان حرف‌هایی زدند که در زمان خودش کسی جرات انجام آن را نداشت.در مورد بعضی از آقایانی که محصور هستند، از حقوق آنان دفاع می‌کردند و می‌گفتند که اگر اشتباهی هم داشتند نباید نسبت به آنها ظلمی شود و بی‌عدالتی روا داشت. این تفکرات و بیانات نشان‌دهنده این است که ایشان به خصوص در اواخر عمر خود روحیه عدالت‌طلبی در خود را حفظ کرده و به این نتیجه رسیده بودند که جامعه نیاز به وجود دیدگاه‌های مختلف و صداهای گوناگون دارد.مرحوم عسگراولادی از شخصت‌های مبرز و انقلابی و متدین و مورد اعتماد بودند.
خداوند ایشان را با پیامبر(ص) و ائمه طاهرین(ع) محشور بفرمایند.انتظاری که از دوستان اصولگرا می‌رود این است که این مشی و منش را ادامه دهند و جلوی افراط را بگیرند. حرکت‌های تند و تخریبی را کنترل کنند و بتوانند یک روش معتدل را بر جامعه حاکم کنند تا دستگاه‌های اجرایی و مسوولان مختلف حکومتی بتوانند با خیال راحت و با آرامش خاطر کشور را اداره کرده و به مردم خدمت کنند.