نان شکلاتی موز و تمشک

نان های شکلاتی را به عنوان میان وعده یا صبحانه می توان میل کرد و از طعم عالی آنها لذت برد.

نان های شکلاتی را به عنوان میان وعده یا صبحانه می توان میل کرد و از طعم عالی آنها لذت برد. این نان یا در واقع این کیک شکلاتی با موز تازه و مربای تمشک تهیه می شود و طعم دوست داشتنی دارد. برای آگاهی از مواد لازم و روش تهیه این کیک با ما همراه باشید.

تعداد: ۱۶ نفر
زمان تهیه: ۲۵ دقیقه
زمان پخت: ۵۵ دقیقه
زمان خنک شدن: ۱۰ دقیقه



▪ مواد لازم

دو پیمانه آرد کامل
۱.۵ قاشق چایخوری بیکینگ پودر
نصف قاشق چایخوری جوش شیرین
نصف قاشق چایخوری پودر دارچین
۱/۴ قاشق چایخوری نمک
۱/۴ قاشق چایخوری جوزهندی
۱/۸ قاشق چایخوری زنجبیل رنده شده
دو عدد تخم مرغ همزده
یک پیمانه موز له شده (۴ تا ۵ عدد موز متوسط)
یک پیمانه شکر
نصف پیمانه روغن گیاهی یا کره آب شده
¼ پیمانه گردوی خرد شده
¼ پیمانه تمشک
نصف پیمانه شکلات تلخ
¼ پیمانه مربای تمشک
نصف قاشق چایخوری شورتنینگ
۱/۳ پیمانه تکه های شکلات تلخ
استروزل*

▪ طرز تهیه

۱. فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. یک ظرف یا قالب مستطیلی را با روغن چرب کنید و کنار بگذارید. در یک کاسه بزرگ، آرد، بیکینگ پودر، جوش شیرین، دارچین، نمک، جوز هندی و زنجبیل را با هم مخلوط کنید. یک چاله در وسط مخلوط آرد ایجاد کنید.

۲. در یک کاسه متوسط، تخم مرغ ها، موز، شکر و روغن را با هم مخلوط کنید. مخلوط تخم مرغ را به طور یکجا داخل مخلوط آرد بریزید. آنها را هم بزنید تا همه مواد به خورد یکدیگر بروند. گردو و ¼ پیمانه شکلات تلخ را اضافه کنید. مواد را داخل قالب بریزید. تمشک ها را روی آنها و در آخر استروزل روی خمیر بریزد.

۳. به مدت ۵۵ تا ۶۰ دقیقه آن را در فر بپزید. یک چنگال را در مرکز کیک فرو کنید اگر نچسبید و چنگال تمیز بیرون آمد یعنی وسط آن نیز پخته است. کیک را ۱۰ دقیقه در دمای اتاق بگذارید تا خنک شود.

۴. در یک کاسه، ۱/۳ پیمانه شکلات تلخ را با نصف قاشق چایخوری شورتنینگ مخلوط کنید. آن ۲۰ ثانیه را داخل مایکروفر با قدرت ۷۰ درصد قرار دهید تا ذوب شود. ۱۵ ثانیه هم بزنید و روی نان خنک شده بریزید.

۵. ¼ پیمانه تمشک را نیز به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه داخل کاسه داخل مایکروفر با قدرت ۱۰۰ درصد قرار دهید تا آب شود. سپس آن را روی نان بریزید و سرو کنید.

● استروزل

▪ مواد لازم

۳ قاشق غذاخوری شکر قهوه ای
دو قاشق غذاخوری آرد کامل
۴ قاشق چایخوری کره
¼ پیمانه گردوی خرد شده


▪ طرز تهیه

۱. در یک کاسه کوچک، شکر قهوه ای و آرد را با هم مخلوط کنید. آنها را داخل غذاساز بریزد و کره را اضافه کنید تا حسابی یکدست شود. در آخر گردو را اضافه کنید و هم بزنید.