شماره ۹ بارسا چه کسی خواهد بود؟

در یک ضیافت رسمی، ساندرو روسل رییس باشگاه بارسلونا، جراردو مارتینو سرمربی تیم، جوزپ ماریا بارتومئو نایب‌رییس باشگاه، آندونی زوبی زارتا مدیر ورزشی تیم و چارلی رکساچ و جوزپ ماریا فوسته، مشاوران ساندرو روسل درباره آینده بارسا به گفت و گو پرداختند. قرار بود این جلسه چند هفته پیش برگزار شود ولی با درگذشت پدر تاتا مارتینو و سفر غیرمنتظره او به آرژانتین این جلسه به تعویق افتاد.

در یک ضیافت رسمی، ساندرو روسل رییس باشگاه بارسلونا، جراردو مارتینو سرمربی تیم، جوزپ ماریا بارتومئو نایب‌رییس باشگاه، آندونی زوبی زارتا مدیر ورزشی تیم و چارلی رکساچ و جوزپ ماریا فوسته، مشاوران ساندرو روسل درباره آینده بارسا به گفت و گو پرداختند. قرار بود این جلسه چند هفته پیش برگزار شود ولی با درگذشت پدر تاتا مارتینو و سفر غیرمنتظره او به آرژانتین این جلسه به تعویق افتاد. درحال حاضر سران باشگاه بارسلونا به صورت رسمی خبری درباره جزییات این جلسه را منتشر نکرده‌اند ولی رسانه‌های کاتالان از جمله ال موندو و سپورت در گزارش‌های خود به این نکته اشاره کرده‌اند که موضوع این جلسه بررسی خرید یک بازیکن شماره ۹ در بازار نقل وانتقالات زمستانی است. روزنامه ال موندو درگزارش خود به این نکته اشاره کرده که تاتا مارتینو با جدیت فراوانی به دنبال خرید یک بازیکن شماره ۹ باتجربه برای تیمش است و نام گزینه‌های متفاوتی مطرح شده است:

نلسون والدس (الجزیره): مارتینو شناخت خوبی از او دارد. بازیکن ۲۹ ساله و ۱۷۸ سانتیمتری الجزیره.

لوکاس باریوس (اسپارتاک): ستاره ۲۸ ساله و ۱۸۷ سانتیمتری با اصلیتی آرژانتینی که ملیت پاراگوئه‌یی دارد و تاتا سرمربیگری او را برعهده داشته و حالا در اسپارتاک توپ می‌زند.

میروسلاو کلوزه (لاتزیو): گزینه‌یی ایده‌آل؛ با کارنامه‌یی درخشان که می‌تواند هنریک لارسون جدید بارسا باشد. بازیکنی ۳۵ ساله و ۱۸۳ سانتیمتری که برترین گلزن فعلی لاتزیو است و هنوز سران لاتزیو نتوانستند او را برای تمدید قراردادش متقاعد کنند و احتمالا از این تیم جدا خواهد شد.

ساماراس (سلتیک): ستاره ۲۸ ساله و یونانی با قد۱۹۳ سانتیمتر. او حالا اسطوره سلتیک است و قراردادش در سال ۲۰۱۴ به پایان می‌رسد. البته سران گلاسکو بی‌صبرانه منتظر تمدید قرارداد او هستند. در صورت انتقال به بارسا در بازار زمستانی قادر به همراهی تیم در لیگ قهرمانان اروپا نخواهد بود.

روکه سانتا کروس (مالاگا): بازیکن ۳۲ ساله و۱۹۱ سانتیمتری مالاگا یکی دیگر از گزینه‌هایی است که تاتا شناخت زیادی از او دارد. در مالاگا بازی می‌کند و تا سه سال دیگر با این تیم قرارداد دارد و تا به اینجای کار دو گل در لالیگا زده.

ترزگه (نیولزاولدبویز): بازیکنی ۳۵ساله و با ۱۹۰ سانتیمتر قد که دو گل تا ۳۰۰ گل فاصله دارد. او پیراهن تیم‌های موناکو، یوونتوس، ارکولس، بایناس، ریورپلاته و نیولزاولدبویز را بر تن کرده و بدش نمی‌آید که به فوتبال اروپا بازگردد.

کاردوسو (بنفیکا): اسکار کاردوسو هم بازیکنی آشنا برای تیم ملی پاراگوئه و مارتینو است. مهاجمی ۳۰ ساله و ۱۹۳ سانتیمتری که ۱۶۰ گل برای بنفیکا زده و اخیرا با ژرژ ژسوس سرمربی این باشگاه به مشکل خورده است. البته اگر در زمستان تیمش را تغییر دهد، نمی‌تواند در لیگ قهرمانان اروپا بازی کند.