قتل بی‌عیب و نقص

ماجراهای قتل بی‌عیب و نقص حول‌و‌حوش مدرسه شبانه‌روزی کارن روی می‌دهد و شخصیت‌های داستان، مدیران و معلمان و همسران‌شان هستند.

ماجراهای قتل بی‌عیب و نقص حول‌و‌حوش مدرسه شبانه‌روزی کارن روی می‌دهد و شخصیت‌های داستان، مدیران و معلمان و همسران‌شان هستند. مدرسه کارن با قدمتی چند صد ساله، محیطی خشک و رسمی و شبه‌اشرافی، برگزاری مراسم مذهبی روزانه و نیز سنت‌ها و آیین‌های خاص، از مدارس معتبر بریتانیاست. شاگردان این مدرسه، اغلب پسران طبقات بالای اجتماع‌اند و طبعا از میان فارغ‌التحصیلانش هم کسانی به مناصب عالی و مهم کشوری دست می‌یابند و همین بر اهمیت جایگاه مدرسه کارن می‌افزاید.

ماجرا از آنجا آغاز می‌شود که سردبیر نشریه مذهبی کریسچن ویس نامه‌یی از یک خواننده دریافت می‌کند. استلا رودی، همسر یکی از معلمان مدرسه کارن و از خانواده‌یی محترم و معتبر، در این نامه خواستار ملاقات فوری با خانم بریملی، سردبیر شده است. او در نامه کوتاهش، اطمینان می‌دهد که شوهرش قصد کشتن او را دارد. بریملی که سابقه کار در دستگاه‌های اطلاعاتی بریتانیا را در طول جنگ داشته، ترجیح می‌دهد به جای مراجعه به پلیس، موضوع را با یکی از همکاران سابقش، جرج اسمایلی، در میان بگذارد. اما پیش از آنکه اسمایلی دست به کاری بزند، خبر می‌رسد که استلا رودی به قتل رسیده است. این آغاز داستانی پرکشش و سرشار از معما و رمز و راز است. در سیر داستان، پرده از روابط پیچیده معلمان و کارکنان و شاگردان مدرسه و دوستی‌ها و دشمنی‌هایشان برداشته می‌شود. همچنین فضای خفقان‌آور و روابط پیچیده قدرت در آن محیط کوچک، با شخصیت‌های ضعیف و قوی و درستکار و خطاکار، تصویر می‌شود.

جان لوکاره

ترجمه فرزاد فربد

(۱۶۲ ص. ۷۵۰۰تومان)