چرا اسراییل عصبانی است

موضوعی که بر عصبانیت رژیم صهیونیستی دامن زد پیروزی دکتر روحانی و تغییر گفتمان و رویکردها در نظام بود.

موضوعی که بر عصبانیت رژیم صهیونیستی دامن زد پیروزی دکتر روحانی و تغییر گفتمان و رویکردها در نظام بود.
رژیم صهیونیستی که همواره با حربه پوسیده مظلوم‌نمایی تلاش می‌کرد تا اجماع جهانی را علیه جمهوری اسلامی ایران ایجاد کند، با ظهور گفتمان جدید و ظهور ادبیاتی متفاوت از سال‌های گذشته شگفت‌زده شد و خود را خلع‌سلاح‌شده دید؛ ادبیاتی که در عین پایبندی به اصول و آرمان‌های نظام، انقلاب و راه امام و رهبری با تمسک به گفتمانی متفاوت و مطابق با فهم بین‌المللی سیاست‌های کشور را دنبال کرده و می‌کند. از این‌رو رژیم صهیونیستی سازمان‌ملل را به‌زعم خود فرصت مناسبی برای به‌چالش‌کشیدن سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران و دولت جدید می‌دانست. نشست مجمع عمومی سازمان‌ملل در هفته پیش در حالی برگزار شد که رژیم صهیونیستی در عرصه دیگر یعنی در سوریه نیز به اهداف ماجراجویانه خود نرسید. پیش از این رژیم اسراییل به‌همراه چند کشور مرتجع منطقه درصدد بودند پای دولتمردان کاخ‌سفید را به جنگی که عاقبت آن مشخص نبود بکشانند.
اما جمهوری اسلامی ایران به‌همراه روسیه، با درپیش‌گرفتن یک دیپلماسی قوی و مبتکرانه، منطقه را از جنگی که سرنوشت نامعلومی را برای آن رقم می‌زد و خاطر رژیم صهیونیستی را از جبهه سوریه و لبنان آسوده می‌کرد رهانید و همین مساله کفه سیاسی دولت جدید را در منطقه، جهان و همچنین سازمان‌ملل سنگین‌تر کرد. دکتر روحانی با درک صحیح از شرایط منطقه و موقعیت برتر ایران و ضعف و فتور جبهه مخالف، به تبیین سیاست‌ها، رویکردها و بایدها و نباید‌های جمهوری اسلامی پرداخت.
در حالی که رییس‌جمهوری کشورمان در سخنرانی خود در سازمان‌ملل هیچ اشاره مستقیمی به رژیم صهیونیستی نداشت اما مطالب بیان‌شده به‌گونه‌ای بود که مظلومیت و حقانیت جمهوری اسلامی ایران را مطرح و رسوایی و سیاست‌های فریب و خصمانه رژیم صهیونیستی را برملا کرد به‌طوری که نخست‌وزیر این رژیم در سخنان خود ۷۵بار اسم ایران و ۲۵بار نام رییس‌جمهوری کشورمان را ذکر کرد؛ نکته‌ای که در تمام تاریخ سازمان‌ملل بی‌سابقه بوده است. این رویداد نشانگر هیچ‌چیز نیست مگر اوج عصبانیت و انزوای رژیم صهیونیستی. این رژیم که ادامه حیات خود را در سایه آشوب، تنش و تشنج در منطقه می‌داند همواره درصدد بوده است تا روابط ایران با کشورهای دیگر به‌ویژه کشورهای غربی روابطی متشنج و ناپایدار باشد.
آب شدن یخ روابط میان ایران و کشورهای غربی بیش از هرچیز رژیم صهیونیستی را نگران می‌کند. فضای جدید در روابط ایران و غرب و تحرک بیشتر دیپلماتیک ایران در منطقه و در سازمان‌های بین‌المللی مانند سازمان کنفرانس اسلامی و جنبش غیرمتعهد‌ها که اکنون ریاست آن را ایران برعهده دارد، موجب تقویت روابط با کشورهای مترقی و پیشرو و از سوی دیگر ضعف رژیم صهیونیستی است. این رژیم در ۲۰سال گذشته با حربه مظلوم‌نمایی و تلاش برای نشان‌دادن چهره جنگ‌طلب از جمهوری اسلامی درصدد بوده تا متاع بی‌ارزش و بی‌خریدار خود را در بازار روابط بین‌المللی ارایه کند. اکنون با گفتمان دولت جدید و تقویت روابط ایران با کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به‌ویژه کشورهای اروپایی بیش از هر زمان سیاست‌های آقای نتانیاهو و هم‌پیمانانش را بی‌اعتبار و بی‌خریدار کرده است.
از این‌رو در علن و خفا درصدد است تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در ایجاد پیوندهای قوی با سایر کشورها و پیشبرد سیاست‌های نظام در موضوع فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای و حقانیت ایران در به‌کارگیری این فناوری را مختل کرده و تحت‌الشعاع قرار دهد، بنابراین عصبانیت رژیم صهیونیستی در سازمان‌ملل را باید نتیجه پیش‌بینی درست این رژیم در شکست‌های قطعی آتی از جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف تفسیر کرد.

حمیدرضا آصفی . سخنگوی پیشین وزارت خارجه