نقدی بر رزیدنت ۶

در زمینه بازی هر چند کم اما گاه بازی هایی به بازار می ایند که به واسطه نامشان هم که شده ارزش نقد پیدا میکنند .

در زمینه بازی هر چند کم اما گاه بازی هایی به بازار می ایند که به واسطه نامشان هم که شده ارزش نقد پیدا میکنند .
بازی رزیدنت ایول از شرکت کپ کام یکی از همین موارد است و البته تا کاملا ان را از ابتدا تا انتها و با تمامی زیر و بم به پایان نرساندم اقدام به نقدش ننمودم و به این خاطر از خواننده محترم انتظار میرود این مطالب را از دست ندهد .
در زمینه تاریخچه این بازی صحبت به درازا میکشد پس به این بسنده میکنیم که شماره اول این بازی جزو اولین نسخه های نو او ر در سبک نجات و بقا بود و بدون شک کسانی که این مطلب را میخوانند اگر این عنوان را ندیده یاشند تمامی ادامه مطلب برایشان بی مفهوم مینماید نحوه اجرا ی بازی سوم شخص و صحنه ها از پیش رندر شده و محیط ها تماما به زیبایی طراحی شده بودند.
شماره دوم تکمیل شده شماره ۱ و شماره سوم نیز با اندکی ضعف قابل قبول بود تا اینکه در شماره ۴ و ۵ کار به وخامت رسید و در شماره ۶ با و جود صحنه های نو ستالوژیک ,باز هم این تعصب بی مورد به تبدیل کردن یک بازی نجات و بقا به یک اکشن سوم شخص ازار دهندگی خود را با قوت هر چه تمام نمایش میدهد . زاویه دید دوربین به سمت چپ و راست قابل تغییر بوده ولی در زمان حمله دشمنان اصلی در انتهای هر مرحله دوربین به شکل مضحکی زاویه ای را میگیرد که کاراکتر شما در کادر نیست خلاقیت و حل معما بجز در مورد کاراکتر ایدا وونگ کاملا رخت بربسته ,کاراکتر های هم تیم کماکان کم فهم و بدون همکاری مناسب البته با اندکی بهبودی نسبت به شماره ۵(ببینید شماره ۵ چه فاجعه ای بود ه)به کارشان مشغولند نحوه استفاده از مهارت ها که طی مراحل به دست میاید محسوس نبوده و نحوه کار هر مهارت محسوس نیست , هم تیمیتان در صورت بر نداشتن فشنگ توسط شما انرا بر نداشته همانجا میگذارد ,اگر لا زم باشد دستگیره ای دو نفره پایین کشیده شود در بعضی صحنه ها یکی از انها برای شما شناسایی نمیشود در برخی مراحل مجبورا از و سایلی استفاده میکنید که با وجود امکانات این بازی هیچ موردی برای استفاده نداشتند .
و بسیاری موارد دیگر که هر کدام به نوعی موجب تاسف میگردد . البته موارد مثبت نیز وجود دارد و میتوان به گرافیک قابل قبول و روند داستان هر گروه امتیاز مناسبی دا د که البته در زیر بار موارد فوق تا حدودی ناپدید میشوند .
جمع بندی: تنها نام رزیدنت از ان در این شماره باقی مانده و البته برای کسانی که شماره های قبل را (۱,۲,۳) ندیده اند قابل قبول خواهد بود . ظاهرا امیدواری کار به جایی نمیبرد زیرا علاقه به ساخت یک بازی خوب جایش را به علاقه به تولید یک بازی اقتصادی صرف میدهد , لاکن امیدوار باید بود در شماره بعدی این سری بازیها شاهد حس نجات و بقا ,حتی اندکی باشیم .

سید عبد الرضا بنی صدر