ای منشأ همه خوبی‌ها

خدایا! نیکان عالم که نزد تو مقربند، همواره نام و یاد تو را در دل دارند، تو را در همه جا حاضر و ناظر می‌دانند و عالم را محضر تو می‌دانند و در محضر تو خطا و لغزشی را مرتکب نمی‌شوند، اینک مرا در زمره خوبان و نیکان عالم جای بده و آنچه به آنان عطا کردی به من عطا فرما، تو بر همه هستی شاهد و ناظری، هیچ چیزی از دایره شهادت تو خارج نیست.

خدایا! نیکان عالم که نزد تو مقربند، همواره نام و یاد تو را در دل دارند، تو را در همه جا حاضر و ناظر می‌دانند و عالم را محضر تو می‌دانند و در محضر تو خطا و لغزشی را مرتکب نمی‌شوند، اینک مرا در زمره خوبان و نیکان عالم جای بده و آنچه به آنان عطا کردی به من عطا فرما، تو بر همه هستی شاهد و ناظری، هیچ چیزی از دایره شهادت تو خارج نیست. خدایا! تو شاهد باش که می‌خواهم در کنار خوبان عالم نامی داشته باشم، گامی بردارم، کاری نیکو و شایسته انجام دهم و گفتاری نیک بر زبان جاری کنم، تو این توفیق را به من عطا فرما.

خداوندا! تو منشا همه خوبی های عالمی، عزت از آن تو و رسول مهربانی های توست. تو عزتی را که به مومنان عطا فرمودی، به من هم عطا فرما.

خدایا! تو به مومنان و ابرار و نیکوکاران، صفات نیک و شایسته ای عطا فرمودی، در این روز از تو می خواهم، در اعمال و افکار من، در کردار و رفتار من نشانه های صفات خوبان را نشانم بده تا ایمان قلبی ام به وجود اقدس تو یقینی شود، تا به روز قیامت اعتقادی قلبی داشته باشم و به بیراهه ها راهی نیابم، به فرشتگان تو، به جبرئیل امین که پیام آور وحی و آیات توست، ایمان داشته باشم و وجود ذی جود حضرت عزرائیل را باور کنم.

خدایا! با سلاح دعا که سلاح خضوع و خشوع من است به درگاه تو آمده ام تا به فرشتگان تو، به همه پیامبران تو، به پیامبران اولوالعزم و پیامبر خاتم(ص) ایمانی راسخ داشته باشم و در باور خود همانند ابرار باشم تا روزه مرا همانند روزه آنان قرار دهی.

خداوندا! می خواهم در این گذرگاه زندگی همچون نیکان و ابرار مرا به اقامه و برپایی نماز، به اعطای زکات، کمک به یتیمان و دستگیری در راه ماندگان موفق بداری.

خدایا! به من صبری عطا فرما تا در برابر شدائد و سختی ها استقامت کنم و سخنی که هرگز رضایت تو در آن نیست به زبان جاری نکنم. وفای به عهد سیره من باشد و در عطا و بخشش به دیگران، دستانی سخاوتمند داشته باشم.

خدای من! پس اینک مرا در این روز و هر روز از رفاقت و دوستی با اشرار دور گردان؛ چراکه شیطان را رفیق راه اشرار می دانم و شیطان، انسان را به کار زشت و ناپسند سوق می دهد. خدایا! تو مرا از شیطان و شر و فتنه او دور کن. الهی! تو جایگاه مرا بهشت که دارالقرار ابرار است مقرر فرما.

محمد خامه یار