دکوراسیون شادی آور سحرگاهی!

حتی اگر سحرخیز نیستید، با این توصیه ها می توانید خواب را از سرتان دور کنید و زود از رختخواب بیدار شوید و کامروا شوید.

آفتاب: حتی اگر سحرخیز نیستید، با این توصیه ها می توانید خواب را از سرتان دور کنید و زود از رختخواب بیدار شوید و کامروا شوید.

شما هم از آن دسته افرادی هستید که صبح ها بعد از چندین و چند بار خاموش کردن زنگ ساعت بالاخره در رختخوابتان صاف می نشینید و مدتی به گل های ملحفه ها خیره می شوید و دوباره تا آخرین ثانیه ممکن چرت دیگری می زنید و بالاخره بلند می شوید و با چشمان بسته راهتان را به سمت دستشویی پیدا می کنید و تا صورتتان را نشویید و قهوه یا چای ننوشید بیدار نمی شوید؟

چرا بعضی ها خیلی راحت و سر ساعت بیدار می شوند و در بیدار شدن هیچ رنجی را تحمل نمی کنند؟

در اینجا چند توصیه برایتان داریم که می توانند به شما کمک کنند اراده بهتری برای بیدار شدن پیدا کنید و بدون زحمت و رنج کار روزانه را آغاز کنید.



۱. رنگ شادی برای دیوارهای اتاقتان انتخاب کنید. رنگی انتخاب کنید که نور را منعکس کند و درخشان و شاد باشد. زرد آفتابی انتخاب بسیار خوبی است، ولی زرد تند قناری انتخاب نکنید، چون قطعاً نمی خواهید وقتی چشمتان را باز می کنید شوکه شوید.



رنگ صورتی کمرنگ هم درخشش و زیبایی خاصی در طلوع خورشید دارد.



۲. نور طبیعی زیادی به اتاق راه دهید. بدن شما به نور واکنش می دهد تا بیدار شود. هر چه پنجره های بیشتری در اتاق خوابتان داشته باشید، بهتر است. اگر اتاقتان نورگیر خوبی دارد پرده ها را نکشید تا صبح نور آفتاب بیدارتان کند. البته اگر اطرافتان نور زیاد باشد، ممکن است شب خوابتان نبرد.



اگر دوست دارید پرده ها کشیده باشد یا می خواهید روشنایی چراغ های بیرون شب ها اذیتتان نکند، از راه حل های فناورانه استفاده کنید و کرکره های متحرک بخرید. این کرکره ها با کنترل از راه دور باز و بسته می شوند.



۳. ساعت بیدارباش را در جای خوشایندی بگذارید. اینکه صبح چشمتان را باز کنید و به ساعت نگاه کنید و پشت آن چیز جالبی برای دیدن باشد تشویق می شوید که بیدار شوید. مثلاً ساعت را جلوی پنجره یا جلوی تابلوی زیبایی بگذارید. هر چیزی که چشم های نیمه بازتان را تحریک کند نتیجه بخش است.



۴. میز قهوه را در نظر داشته باشید. با آنکه قهوه در رختخواب اصول چیز لوکسی محسوب می شود، ولی یادتان نرود که رایحه خوب قهوه دم شده حتی خوشخواب های بدخیم را هم بیدار می کند. لازم نیست حتماً آشپزخانه کوچکی در اتاقتان راه بیندازید، اگر جایی برای قهوه جوش و شکر و قاشق و لیوان هم داشته باشید کافی است.



۵. گوشه ای برای مطالعه در نظر بگیرید. چه بخواهید روی گوشی هوشمندتان خبرها را چک کنید، چه وبسایت یا وبلاگ مورد علاقه تان را نگاه کنید، چند دقیقه زمان گذاشتن برای مطالعه بعد از بیدار شدن می تواند فاز بین خواب و بیداری را کوتاه کند. اگر جای کافی دارید، میز و صندلی کوچکی پای تخت خود بگذارید و کتاب ها یا مجلات مورد علاقه خود را روی آن بگذارید.



صندلی راحتی در کنار تخت هم می تواند برای اسپرسو و چند ورق کتاب خواندن مناسب باشد.

سحرخیز باشید تا کامروا شوید!