آیا می‌دانید چرا پوستتان چروک می‌شود؟

شاید اگر بفهمید که بیشترین عاملی که در چروک شدن پوست تاثیر دارد آفتاب است و نه بالا رفتن سن یا خشکی پوست و... تعجب کنید، اما این مساله واقعیت دارد.

آفتاب: قرار گرفتن زیاد در معرض تابش آفتاب منجر به چروک شدن پوست می‌شود؛ بنابراین در معرض آفتاب شدید قرار نگرفتن و استفاده روزانه از ضد آفتاب راه بسیار موثری برای جلوگیری از چروک شدن پوست می‌باشد. به گزارش سلامت نیوز استفاده از کرم مرطوب‌کننده باعث می‌شود که چروک‌ها کمتر به چشم بیایند. متخصصان پوست توصیه می‌کنند که از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنیم؛ چراکه آنها باعث جوان‌تر به نظر رسیدن می‌شوند.
یک مرطوب‌کننده خوب می‌تواند پوست شما را از خشک شدن که منجر به چروک شدن آن می‌شود، حفظ کند. بسیاری از محصولاتی که قول کاهش چروک‌ها را در عرض بیست و چهار تا چهل و هشت ساعت می‌دهند در ترکیبات خود مقدار زیادی مرطوب‌کننده دارند. این تصور غلط وجود دارد که زمانی که در منزل هستید نیازی به استفاده از ضد آفتاب وجود ندارد، در حالی که پزشکان توصیه می‌کنند حتی اگر در منزل هستید و کمی در معرض آفتاب قرار دارید، از ضد آفتاب با اس‌پی‌اف ۳۰ یا بالاتر از آن استفاده کنید؛ چرا که در این صورت پوست شما از پیر شدن زودرس و خطر ابتلا به سرطان مصون می‌ماند.
گاهی وقت‌ها تغییرات قابل توجه در پوست با تغییراتی که به دلیل بالا رفتن سن در پوست ایجاد می‌شود اشتباه گرفته می‌شوند. در حالی که این تغییرات علائم سرطان پوست هستند، به سادگی نادیده گرفته می‌شوند، در حالی که خطرناک هستند، بنابراین مراقب تغییرات قابل توجه در پوست خود باشید. چروک‌ها حتی در افرادی که بسیار جوان هستند و مثلا در بیست سالگی خود به سر می‌برند، دیده می‌شوند. مطالعات نشان می‌دهند که افراد سیگاری پوست پیرتر و چروکیده‌تری نسبت به دیگران دارند و چروک صورت افراد بیست ساله سیگاری زیر میکروسکوپ به راحتی قابل مشاهده است. آنها که سیگار را ترک می‌کنند چروک‌های صورتشان از عمق کمتری نسبت به دیگران برخوردار است. آمار‌ها نشان می‌دهند که اگر مساله مالی در میان نبود، ۱۷ درصد زنان به عمل کشیدگی صورت می‌پرداختند.