شاهکار دیگر مرد ایتالیایی

می‌خواهم شما را به دیدن فیلم «بهترین پیشنهاد» اثر جوزپه تورناتوره کارگردان ایتالیایی دعوت کنم که جزو پرهزینه‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایتالیا محسوب می‌شود.

می‌خواهم شما را به دیدن فیلم «بهترین پیشنهاد» اثر جوزپه تورناتوره کارگردان ایتالیایی دعوت کنم که جزو پرهزینه‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایتالیا محسوب می‌شود.
«بهترین پیشنهاد» آخرین ساخته‌ تورناتوره بهترین نمونه از آخرین استراتژی ساختاری اوست. هرچند استفاده از ستاره‌هایی چون «جفری راش» و «دونالد ساترلند» او را به تورناتوره مالنا هم نزدیک می‌کند با این تفاوت که این ستاره‌ها تنها به یک دلیل ستاره شده‌اند؛ قدرتی که در بازیگری دارند. بهترین پیشنهاد، یک درام است. درامی که بر یک معما سوار شده است؛ معمایی که به بهترین شکل در اختیار عاشقانگی این کار است یا حتی به شکلی دلیل این عاشقانگی است. در کنار این دو عنصر قدرتمند، باید شخصیت ساخته‌شده‌ جفری راش را هم در نظر گرفت؛ کارشناس عتیقه وسواسی که کلکسیونر تابلوهای نقاشی پرتره است و هم کلکسیونر دستکش‌های فاخر. بازی استادانه جفری راش در این نقش، در ساخته شدن این شخصیت کمک شایانی کرده است. بهترین پیشنهاد از داستان قدرتمندی بهره می‌برد؛ داستانی که قدرتمند شکل می‌گیرد، قدرتمند ادامه پیدا می‌کند اما در لحظه پایانی، فقط و فقط در همین لحظه قدرتمند نشان نمی‌دهد. با این وجود آخرین کار تورناتوره از آن پازل‌هایی است که قطعات سازنده آن به خوبی در کنار همدیگر قرار گرفته‌اند و تصویر زیبایی را ساخته‌اند. تا به امروز و در ستون کافه پیشنهاد‌های زیادی داشته‌ام و در ارتباط با خیلی‌ها گفته‌ام که این یکی را نسبت به دیگر پیشنهادهایم جدی‌تر در نظر بگیرید، در مورد بهترین پیشنهاد هم همین جمله را می‌گویم؛ این یکی را جدی‌تر از آنهایی که تا به اینجا معرفی کرده‌ام، در نظر بگیرید. آن را ببینید و از دیدن آن لذت ببرید.

محراب قاسم‌خانی
نویسنده و بازیگر