خانه سرمازده

زیاد شنیده اید که عشق و زندگی نیاز به مراقبت دارد. باید مدام در حال سنجیدن رابطه تان باشید تا از گرما نیفتد، اشتراک هایتان را از دست ندهید و مرتب در عین این که خودتان به تنهایی رشد می کنید، مراقب رشد زندگی مشترک تان هم باشید.

زیاد شنیده اید که عشق و زندگی نیاز به مراقبت دارد. باید مدام در حال سنجیدن رابطه تان باشید تا از گرما نیفتد، اشتراک هایتان را از دست ندهید و مرتب در عین این که خودتان به تنهایی رشد می کنید، مراقب رشد زندگی مشترک تان هم باشید. اما خیلی وقت ها زن و شوهرها به موازات پیش رفتن در زندگی، از همدیگر دور می شوند. آنقدر که طلاق عاطفی آنها را تبدیل به غریبه ترین آدم های دنیا برای همدیگر می کند که اگرچه هیچ کاری، هیچ اشتراک و تمایلی بهم ندارند، اما دارند زیر یک سقف زندگی می کنند.
برای آن که بدانید وارد این مرحله خطرناک شده اید یا نه، از خودتان بپرسید که آیا هر دوی شما هنوز هم دوست دارید زمان بیشتری را با هم بگذرانید؟ اگر قرار باشد اسامی کسانی را که واقعا در این لحظه دوست دارید آنها ببینید را بنویسید، اسم همسرتان هم میان آنها است؟ آیا نقاط مشترکی بین شما هست؟ دوست دارید ایده ها و افکارتان را با همسرتان در میان بگذارید و در مقابل ایده ها و افکار او را هم بشنوید؟ درباره زندگی، آینده، خوشی های امروز و خانواده، دیدگاه های مشترکی دارید؟ به همسرتان احترام می گذارید و احترام مورد نیازتان را از طرف مقابل می گیرید؟

اگر پاسخهای شما برای این سوالها منفی است، بدانید که دچار طلاق عاطفی شده اید و بهتر است به مشاور مراجعه کنید. اگر مشاوره رفتن هم نتواند شما را دوباره بهم برگرداند، آن وقت همه چیز نشان دهنده آن است که شما به آخر خط رسیده اید. طلاق عاطفی نه فقط شما و همسرتان را فرسوده می کند، بلکه فرزندانتان را هم در معرض آسیب قرار می دهد و زندگی شما را با خطرهایی مثل خیانت تهدید خواهد کرد.