فرصت‌ها چون ابر می‌گذرند

تا به حال شده سرتان را به سمت آسمان ببرید و چشم‌تان به ابرهایی بیفتد که به سرعت در حال گذرند.

تا به حال شده سرتان را به سمت آسمان ببرید و چشم‌تان به ابرهایی بیفتد که به سرعت در حال گذرند. بعد سخن زیبای علی(علیه‌السلام) به ذهن‌تان برسد که فرصت‌ها مثل ابر در حال گذرند. اگر نشده، لطفا یک کاری کنید که بشود، یعنی یک روز که هوا صاف و آفتابی است و کمی ابرهای سفید هم در آسمان در حال گذرند سرتان را بالا بگیرید و دیدتان را وسعت دهید تا بفهمید با چه سرعتی داریم فرصت‌ها را از دست می‌دهیم.
فرصت‌های نوروزی

۱. دل تکانی: همان‌طور که برای خانه‌تکانی ارزش قائل‌اید برای دل تکانی نیز ارزش قائل باشید. عید نوروز فرصت مناسبی است برای خالی کردن دل‌تان از بغض و کینه‌ها

۲. با هم بودن‌های خانوادگی: ایام نوروز تنها تعطیلات طولانی سال است که بیشتر اعضای خانواده در کنار هم هستند. در این روزهای اندک حواس‌مان باشد فرصت با هم بودن در جمع خانوادگی صمیمی، کنار هم چای و میوه خوردن، وعده‌های غذایی کنار هم، با یکدیگر تبادل نظر کردن و کشف دنیاهای هم یا حتی بازی‌های خانوادگی را از دست ندهیم. نگذارید کار و مشغله‌های همیشگی و تلفن همراه و اینترنت و... این فرصت‌ها را از ما بگیرد.

۳. هدیه دادن: به اعضای خانواده‌تان هدیه بدهید. برای هدیه دادن زیاد سخت گیر نباشید، حتی یک سخن زیبا یا حتی یک تماس تلفنی محبت آمیز می‌تواند یک هدیه خوب باشد!

۴. مهمانی رفتن‌های خانوادگی: مهمانی‌های خانوادگی را از دست ندهید و به خودتان فرصت دهید که در ارتباط با دیگران خودتان را بهتر بشناسید، دلیلش این است که بخشی از هویت ما در ارتباط با دیگران شناخته می‌شود.

۵. همکاری و همراهی: در کارهای خانه و مهمانی‌ها با هم همکاری کنید و شانه خالی نکنید.

۶. کمک به هم برای تغییر: وقتی آدم می‌خواهد تغییر کند، اول از همه خودش باید به این نتیجه برسد که «باید خودم را تغییر بدهم!» بعد می‌تواند روی کمک دیگران حساب باز کند. در این فرصت با هم بودن می‌توانیم نقاط ضعف‌مان را به قوت تبدیل کنیم. مثلا تمرین راستگویی کنید!

۷. شکرگزاری: شکرگزاری یعنی «از فرصتی که خدا به تو می‌دهد به بهترین نحو استفاده کن!»