چمدانی که صاحبش را دنبال می‌کند

برای کسانی که بسیار به مسافرت می‌روند اندیشه داشتن چمدانی که خود زحمت حمل بارش را نیز می‌کشد، رویایی است که نسل جدید چمدان‌ها می‌تواند آن را محقق کند. استفاده از چمدان‌هایی …

برای کسانی که بسیار به مسافرت می‌روند اندیشه داشتن چمدانی که خود زحمت حمل بارش را نیز می‌کشد، رویایی است که نسل جدید چمدان‌ها می‌تواند آن را محقق کند. استفاده از چمدان‌هایی که به صورت هوشمند شما را دنبال خواهند کرد، تجربه هیجان‌انگیزی به نظر می‌رسد که برای تحقق آن نیازی به صبر کردن نیست.
این چمدان که هوپ (Hop) نامیده می‌شود، رونمایی شده است. هوپ می‌تواند از طریق سه گیرنده سیگنال تلفن همراه صاحب خود را شناسایی کند، به این ترتیب به‌وسیله میکروکنترل‌های نصب شده روی این چمدان سیگنال‌ها را دریافت و پس از تحلیل، موقعیت و مسافت را نسبت به صاحب خود در هر لحظه بررسی و مشخص می‌کنند.
میکروکنترل مشابهی سیستم چرخ‌های زیر چمدان هوشمند را کنترل کرده تا چمدان صاحبش را در یک مسافت ثابت دنبال کند.
اما اگر سیگنال‌ها قطع شوند، صاحب چمدان هشداری را به‌صورت لرزه روی تلفن همراه خود دریافت می‌کند و از آن طرف چمدان به صورت خودکار قفل می‌شود.
برنامه‌ریزی چند جانبه برای حرکت چمدان‌های هوشمند به‌دنبال یک نفر، شخص دیگر یا کسانی که به‌صورت مشترک آن را کنترل می‌کنند نیز قابل انجام است، به‌عنوان مثال این برنامه به کارکنان ترمینال‌های مسافرتی یا فرودگاه‌ها برای مدیریت چمدان‌ها نیز کمک شایانی خواهد کرد.
حرکت چمدان هوشمند می‌تواند برای افراد ناتوان و سالخورده نیز یک مزیت انکارناپذیر باشد. گزینه‌ای که با تسهیل در امر سفر مزایای زیادی را به همراه دارد.
ایده ساخت این دستگاه به‌عنوان یک خدمتکار الکترونیکی شکل گرفت و پس از ساخت مدل‌های اولیه به بازار عرضه شد.

منبع: cargocollective
مترجم: حمیده سادات‌هاشمی