شبدر و گوجه فرنگی را به خاطر بسپارید

میلیون ها مرد در سراسر جهان به بیماری های پروستات «هایپر پلازی» یا BPH مبتلا هستند. آیا می دانستید، راه های طبیعی برای تسکین BPH و بهبود سلامت پروستات وجود دارد؟ در این مطلب به نقل از …

میلیون ها مرد در سراسر جهان به بیماری های پروستات «هایپر پلازی» یا BPH مبتلا هستند. آیا می دانستید، راه های طبیعی برای تسکین BPH و بهبود سلامت پروستات وجود دارد؟ در این مطلب به نقل از «Reader Digest» به مواد غذایی و گیاهانی که در بهبود این بیماری نقش دارد، اشاره می کنیم.

شبدر قرمز: ایزوفلاوانوئید موجود در آن مانند ایزوفلاوانوئید دانه سویاست که برای درمان بیماری های متعدد از آن استفاده می شود.

سویا: آمار سرطان پروستات در مردان ژاپنی کمتر است و علت آن وجود سویا در برنامه غذایی آن هاست. سویا حاوی ایزوفلاوانوئید موجود در شبدر قرمز است که رشد تومور را کاهش می دهد. ایزوفلاوانوئید تقویت کننده کلی بدن نیز به حساب می آید.

گوجه فرنگی: این ماده که نوعی آنتی اکسیدان است در ماده غذایی مانند گریپ فروت، گوجه فرنگی و هندوانه موجود است. نتایج بررسی های متعدد نشان می دهد، مصرف غذاهای سرشار از میوه و سبزیجات حاوی لیکوپن خطر بروز سرطان پروستات را کاهش می دهد.