پورتال مرکز ملی فرش ایران به تاریخ می‌پیوندد؟

پورتال مرکز ملی فرش ایران گویا قرار نیست مجدداً راه اندازی شود. حدود سه ماه است که این پورتال به نشانی www.incc.ir از دسترس خارج شده. ابتدا کاربران با پیامی با مضمون در دست ساخت! مواجه می‌شدند …

پورتال مرکز ملی فرش ایران گویا قرار نیست مجدداً راه اندازی شود. حدود سه ماه است که این پورتال به نشانی www.incc.ir از دسترس خارج شده. ابتدا کاربران با پیامی با مضمون در دست ساخت! مواجه می‌شدند که اخیراً حتی این پیغام هم نشان داده نمی‌شود. قطع شدن یکباره این پورتال و عدم رسیدگی به هنگام برای راه‌اندازی مجدد آن سوالی است که این یادداشت کوتاه به بهانه آن از مقابل دیدگانتان می‌گذرد.
در تمام این مدت حتی یک‌بار هم روابط عمومی مرکز در خصوص از دسترس خارج شدن پورتال به رسانه‌ها و مهمتر از آن به مخاطبان و کاربران آن توضیحی نداده و حتی به دور از قواعد و اخلاق حرفه‌ای مدیریت پورتال پیامی با مضمون تلاش برای راه‌اندازی مجدد و احترام به مخاطبان بر خروجی آن قرار نداده است؛ و این اگر توهینی به مخاطبان آن نباشد که هست! حداقل این نکته را می‌رساند که روابط عمومی مرکز ملی فرش به فعالیت‌های ارتباطی و اطلاعاتی در فضای مجازی تا چه اندازه بی‌تفاوت است و نه تنها در این مدت سه ماهه تلاش موفقیت آمیزی در رابطه با فعالیت مجدد پورتال نداشته بلکه به شکلی غیر مسئولانه از هرگونه توضیحی نیز خودداری نموده است.
پورتال مرکز در زمان فعالیت خود علاوه بر انعکاس آخرین اخبار و فعالیت‌های بخش‌ها و معاونت‌های مختلف مرکز ملی فرش و اخبار مرتبط با هنر- صنعت فرش ایران، منبع و مرجعی مهم در ارائه اطلاعات آماری صادرات فرش دستباف ایران و سایر کشورها بود. همچنین بانک اطلاعاتی مفیدی در زمینه‌های مختلف اعم از طراحان، نقاشان، بافندگان، اتحادیه‌ها، بازرگانان، تجار و سایر دست‌اندرکاران فرش ایران بود که متأسفانه عدم مدیریت صحیح، این پورتال را از دسترس مخاطبان و علاقمندان به فرش ایران به مدت طولانی خارج نموده است.
البته این مسئله –بی تفاوتی به توقف فعالیت پورتال مرکز ملی فرش- شاید از این روی باشد که روابط عمومی مرکز ملی فرش با توجه به هزینه‌های سایت و حضور در فضای مجازی و همچنین مشکلات فنی تصمیم بر این گرفته که دیگر پورتال تخصصی نداشته باشد و صرفاً به انعکاس مهمترین اخبار داخلی در خبرگزاری‌ها بسنده کند و به نوعی در هزینه‌های جاری دولت صرفه‌جویی نماید! یا این که روابط عمومی مرکز درگیر فعالیت‌هایی به مراتب مهمتر از اداره پورتال است و به همین دلیل قید آن را زده و به فعالیت‌های مهمتر حوزه تخصصی خود می‌پردازد.
با این حال امیدوارم حداقل این نوشتار برای مسئولین روابط عمومی مرکز بهانه‌ای باشد تا از دلیل مسدود شدن چند ماهه پورتال پرده بردارند و با احترام بیشتری با مخاطبان خود برخورد نمایند.

سیدمحمدمهدی میرزاامینی