نقش مهم مادر در تربیت فرزندان

خانواده برای هر کسی ارزشمند و محترم است چون بیشتر آدم‌ها خودشان را برای نخستین‌بار در جمع خانواده می‌شناسند و رشد می‌کنند. وقتی افراد موفق را در طول تاریخ نگاه می‌کنیم، می‌بینیم …

خانواده برای هر کسی ارزشمند و محترم است چون بیشتر آدم‌ها خودشان را برای نخستین‌بار در جمع خانواده می‌شناسند و رشد می‌کنند. وقتی افراد موفق را در طول تاریخ نگاه می‌کنیم، می‌بینیم در خانواده موفق و خوبی رشد کرده‌اند...
من می‌خواهم به نکته مهمی اشاره کنم و آن نقش مادر در تربیت فرزندان است. درست است که پدر هم در این زمینه نقش مهمی دارد اما نقش مادر پررنگ‌تر است چون بچه‌ها معمولا به مادر وابسته‌‌اند. مادر خیلی چیزها را می‌تواند به فرزندش آموزش دهد. در قدیم خیلی از مادرها سواد نداشتند اما به فرزندانشان برای ادامه تحصیل و انتخاب شغل مناسب کمک می‌کردند. شاید به همین دلیل در گذشته انسان‌های فرهیخته‌ای در رشته‌های مختلف داشته‌ایم.
به نظر من مادران جوان هم باید تا جایی که می‌توانند، برای فرزندان خود وقت بگذارند و آنها را حمایت کنند و مطمئن باشند که در آینده‌های نه‌چندان دور، نتیجه زحمات خود را خواهند دید. خوشبختانه امروزه جوانان ما بسیار آگاه‌اند و با علم روز پیش می‌روند و خیلی از مادران با علم روان‌شناسی آشنا هستند و نحوه صحیح برخورد با کودکانشان را می‌دانند. یک مادر در واقع یک نسل را تربیت می‌کند پس رفتار او با فرزندش بسیار مهم است. او است که گرمی و مهربانی را بین اعضای خانواده تقسیم می‌کند و چراغ خانه را روشن نگه می‌دارد. پس برای آینده‌ای بهتر باید از امروز به فکر باشیم و نسل فردا را خوب تربیت کنیم.
یاد مادران قدیم که با وجود زندگی در شرایط سخت، یخ شکستن کنار حوض و نان خالی خوردن، بچه‌های موفقی چون دکتر حسابی‌‌ها، دکتر قریب‌ها و... را تربیت و به جامعه معرفی کردند گرامی و روح همه آنها شاد باد.

شیرین بینا
بازیگر