۷ توصیه آسان برای غلبه بر استرس بارداری

نتایج این تحقیقات به همین جا ختم نمی‌شود و این محققان راه‌حل‌های خوبی هم ارائه کرده‌اند. آنها می‌گویند استر‌س‌ها برای همه افراد تقریبا مشابه‌اند؛ مثلا تغییر محل زندگی، …

نتایج این تحقیقات به همین جا ختم نمی‌شود و این محققان راه‌حل‌های خوبی هم ارائه کرده‌اند. آنها می‌گویند استر‌س‌ها برای همه افراد تقریبا مشابه‌اند؛ مثلا تغییر محل زندگی، مشکلات معیشتی یا شغلی، مشکلات ارتباطی یا حتی از دست دادن‌ها، اما آنچه مهم است، تعبیری است که ما به دلیل نوع نگاهمان به زندگی، از آن پیشامدها داریم...
حتی درمان‌هایی که برای استرس پیشنهاد می‌شوند، تغییر نگرش و دید افراد است تا بتوانند تلقی و تعبیرشان را از یک رخداد تغییر دهند. نوع نگاه ما به مشکل و برخوردی که با آن داریم، باعث می‌شود شدت آسیبی که از بروز آن می‌بینیم، متفاوت باشد. پس استرس‌های مشابه در یک زمان یکسان یعنی ۳ ماهه اول، دوم و سوم بارداری روی خانم‌های مختلف که از نظر شخصیتی و عملکردی با هم متفاوت‌اند، اثر متفاوت خواهد داشت.
۱.مدام به خود بگویید این تغییرحالت‌های جسمی که بعضی از آنها مثل تهوع یا نفخ آزاردهنده‌اند، گذراست و تا چند هفته دیگر خوب می‌شود.
۲.شرایط خود را درک کنید، به نیاز بدنتان پاسخ دهید، به خستگی‌هایی که ناشی از کارکرد زیاد بدن برای پرورش جنین درونتان است، توجه و تا می‌توانید استراحت کنید.
۳.روزهایی که خسته نیستید، به کارهای عادی بپردازید و از دیگران کمک بگیرید. شما به حمایت نیاز دارید تا به سلامت این دوره را طی کنید.
۴.از حرف زدن درباره‌ احساساتتان نهراسید و با کسی حرف بزنید که به شما آرامش می‌دهد. اگر استرس زیاد زندگی?تان را مختل کرده به روان?پزشک مراجعه کنید.
۵.از حرف زدن با همسرتان و گذراندن اوقات خوب با هم غافل نشوید.
۶.از معجزه‌ ورزش به‌خصوص یوگا و فراگیری هنر تنفس صحیح بهره ببرید.
۷.موسیقی را وارد زندگی‌تان کنید و هر روز ۱۵ تا ۳۰ دقیقه به موسیقی کلاسیک و آرام گوش دهید و تاثیرش را در کاهش فشارهایی که بر شما وارد می‌شود، ببینید و آرامش بگیرید. یادتان باشد موسیقی در رشد بهتر جنین شما هم تاثیر دارد.