دخترها بیشترند یا پسرها؟ مساله این است؟

«دختر است یا پسر؟» اگر نگوییم بعد از باخبر شدن از بارداری خانمی که در آستانه مادرشدن است، این دومین سوال اطرافیان از او است، حتما سومین سوال خواهد بود... دانستن اینکه فرزند در راه …

«دختر است یا پسر؟» اگر نگوییم بعد از باخبر شدن از بارداری خانمی که در آستانه مادرشدن است، این دومین سوال اطرافیان از او است، حتما سومین سوال خواهد بود...
دانستن اینکه فرزند در راه دختر است یا پسر، هیجان خودش را دارد و حدس و گمان و گاهی اصرار و پیش‌بینی اینکه جنین دختر است یا پسر به این دلیل و آن نشانه، پیشینه طولانی دارد؛ شاید پیشینه‌ای به اندازه تعداد آدم‌هایی که متولد شده‌اند.
هیجان دانستن بیشتر وقت‌ها از راه‌های خطا شروع می‌شود و بالاخره از دریچه نگاه علمی به سرانجامی می‌رسد؛ مثل سرانجام تشخیص جنسیت نوزاد که البته هنوز در برخی جاها از پیچ و خم روش‌های عجیب و غریب می‌گذرد. اما پیش‌بینی دختر یا پسر بودن نوزاد همیشه فقط یک هیجان نیست و گاهی از حساسیت‌های والدین و اطرافیان نشان دارد و اصرار و آرزوی آنها برای داشتن دختر یا پسر!
البته حدس و گمان فقط به پیش‌بینی جنسیت ختم نمی‌شود و به پیشگویی آینده در این رابطه هم می‌رسد تا جایی که چند سالی است آمار غیررسمی از ازدیاد جمعیت دختران می‌گوید و نگرانی‌هایی مطرح شده است. اگر این نگرانی‌ها را کنار بگذاریم و به سایت ثبت احوال سری بزنیم، می‌بینیم تا روز چهارم بهمن ماه امسال، ۶۱۲ هزار و ۹۴ نوزاد پسر و ۵۸۳هزار و ۴۰۴ نوزاد دختر متولد شده‌اند و این یعنی پیشی گرفتن تعداد پسرها از دخترها!
حالا اگر می‌خواهید بدانید چرا گاهی پسرها بیشتر می‌شوند و گاهی دخترها ویا مقاومت کدام جنس بیشتر است، مطالب این پرونده را بخوانید.