انیمیشن‌های غیرضروری

یکی از جذابیت‌های قابل مشاهده هنگام کار با سیستم‌عامل ویندوز، به‌دلیل وجود انیمیشن‌هایی است که در بخش‌های مختلف آن به‌نمایش درمی‌آید. این انیمیشن‌ها زیبا بوده و محیط گرافیکی …

یکی از جذابیت‌های قابل مشاهده هنگام کار با سیستم‌عامل ویندوز، به‌دلیل وجود انیمیشن‌هایی است که در بخش‌های مختلف آن به‌نمایش درمی‌آید. این انیمیشن‌ها زیبا بوده و محیط گرافیکی سیستم‌عامل را نیز جذاب‌تر می‌کند، اما برخی کاربران که رایانه آنها از تجهیزات سخت‌افزاری قدرتمندی برخوردار نیست، وجود این انیمیشن‌ها را تنها دلیل کاهش سرعت عملکرد برنامه‌ها در سیستم‌عامل می‌دانند. اگر شما هم جزو این دسته از کاربران هستید یا به هر دلیل تمایل دارید این انیمیشن‌ها را غیرفعال کنید، می‌توانید در ویندوز ۸ به چند روش عمل کنید:
۱ـ پیش از هر چیز باید وارد کنترل پنل شوید. برای انجام این کار می‌توانید در کادر جستجوی صفحه شروع ویندوز، عبارت Control Panel را وارد کنید. همچنین می‌توانید این گزینه را پس از فشردن کلیدهای Win + X از منوی به‌نمایش درآمده انتخاب کنید.
۲ـ پس از ورود به کنترل پنل، بخش Ease of Access را انتخاب کنید.
۳ـ در صفحه به‌نمایش درآمده بخش Ease of Access Center را کلیک کنید.
۴ـ صفحه را به پایین اسکرل کنید تا بخش Explore all settings را مشاهده کنید. در این بخش گزینه Make the computer easier to see را کلیک کنید.
۵ـ علامت چک‌مارک کنار عبارت Turn off all unnecessary animations را فعال کنید تا در صورت امکان، نمایش انیمیشن‌های غیرضروری در ویندوز غیرفعال شود.
توجه: برای فعال کردن مجدد این قابلیت باید پس از تکرار مراحل فوق، علامت چک‌مارک کنار گزینه فوق را غیرفعال کنید.