طراح پارچه لباس خود باشید

طرح و رنگ پارچه و لباس، بیانگر فرهنگ و آداب و رسوم، قومیت یا شهری است که در آن زندگی می‌کنیم. بر این اساس با الهام از عناصر فرهنگی می‌توان پارچه‌های زیبایی طراحی کرد که در عین …

طرح و رنگ پارچه و لباس، بیانگر فرهنگ و آداب و رسوم، قومیت یا شهری است که در آن زندگی می‌کنیم. بر این اساس با الهام از عناصر فرهنگی می‌توان پارچه‌های زیبایی طراحی کرد که در عین زیبایی، فرهنگ یک منطقه را هم تداعی کند. امروزه در بازار، انواع پارچه‌ها از هر شکل و طرحی که بخواهیم وجود دارد.
از پارچه‌های ساده گرفته تا پارچه‌های تکه‌دوزی شده که البته با توجه به کاری که روی پارچه انجام می‌شود قیمت و ارزش آن هم افزایش می‌یابد.این هفته قصد داریم با یک روش ساده، لباس، شال، روسری، کوسن و یا حتی پارچه‌های خود را طراحی کنیم و دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های زیاد برای پارچه‌ها و لباس‌های تکه‌دوزی نداشته باشیم.
طرز تهیه: برای این کار لازم است یک رومیزی یا پارچه گلدار انتخاب کنید. می‌توانید از تکه‌پارچه‌ها یا رومیزی‌هایی که از آنها خسته شده‌اید و دیگر به آنها نیازی ندارید هم بهره بگیرید.
دور نقش یا موتیف را بدون در نظر گرفتن جزئیات، برش دهید و سپس آن را روی لایه چسبی قرار داده و با اتو لایه را به آن بچسبانید. با این کار می‌توانید جزئیات و ریزه​کاری​های نقش را براحتی برش دهید.
سپس لایه را از طرح بریده شده جدا کنید و با استفاده از لایه زانفیکس، موتیف‌های بریده شده را روی پارچه یا لباس خود و در جایی که می‌خواهید، با اتو بچسبانید. شما می‌توانید از طرح‌های بته‌جقه و یا گلدوزی‌های روی پارچه‌هایی که بلااستفاده هستند نیز استفاده کنید.

آرزو تسلیمی