۷ نکته برای سفر به کویر

▪ لباس گرمی به همراه داشته باشید. شب‌های کویری معمولا شب‌هایی سرد و پر از باد است. بهتر است لباس‌های گرم و بادگیر به همراه داشته باشید تا بتوانید با آرامش بیشتری از دیدن شب زیبای …

▪ لباس گرمی به همراه داشته باشید. شب‌های کویری معمولا شب‌هایی سرد و پر از باد است. بهتر است لباس‌های گرم و بادگیر به همراه داشته باشید تا بتوانید با آرامش بیشتری از دیدن شب زیبای کویر لذت ببرید.

▪ کرم ضدآفتاب را در روز فراموش نکنید، هرچقدر شب‌های کویر سرد است، روزهای آن با تابش مستقیم خورشید روی پوستتان می‌تواند گرم باشد. پس برای جلوگیری از سوختگی و آسیب دیدن پوستتان، داشتن کلاه و کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید.

▪ آب خوردن به همراه داشته باشید و سعی کنید به‌خصوص در روزها که هوا گرم‌تر است، آب زیاد بنوشید.

▪ نقشه‌ای همراه داشته باشد و اگر دستگاه جی‌پی‌اس هم دارید با خود ببرید زیرا می‌تواند بسیار مفید باشد و اگر مسیر را گم کردید به داد شما برسد.

▪ مواظب حیوانات کویری مثل مار و عقرب باشید و ترجیحا با پای برهنه راه نروید و اگر کفش خود را درمی‌آورید قبل از دوباره پوشیدن، آن را تکان دهید. کویر محل سکونت مار و عقرب است، البته این حیوانات معمولا در تابستان‌ها و روزهای گرم سال در کویر وجود دارند اما بهتر است باز مراقب باشید.

▪ مواظب دوربین عکاسی خود باشید و هرگز آن را روی شن‌ها قرار ندهید زیرا شن‌ها به شدت در منافذ دوربین شما وارد می‌شوند و آن را از کار می‌اندازند.

▪ اگر دوربین دو چشمی‌ و تلسکوپ دارید فراموش نکنید با خود ببرید زیرا تماشای افق‌های کویری و ستارگان و اجرام آسمانی می‌تواند لحظه‌هایی فراموش‌نشدنی برایتان داشته باشد.