سیروان به جاده رویا قدم گذاشت

حالا دیگر باید او را جزو پرطرفدارترین خوانندگان جوان ایران دانست خواننده‌ای که قبل از خوانندگی، یک موزیسین و تنظیم‌کننده خوب است. سیروان خسروی در سال ۱۳۶۱ در تهران به دنیا …

حالا دیگر باید او را جزو پرطرفدارترین خوانندگان جوان ایران دانست خواننده‌ای که قبل از خوانندگی، یک موزیسین و تنظیم‌کننده خوب است.
سیروان خسروی در سال ۱۳۶۱ در تهران به دنیا آمد و از ۱۱ سالگی به مدت چهار سال نزد اوی جونیو به آموزش موسیقی و کیبورد پرداخت و در ۱۶ سالگی زیر نظر کاوه یغمایی با اصول نوازندگی کیبورد و سبک راک آشنا شد. سیروان همراه گروه کاوه یغمایی در دو کنسرت سال‌های ۱۳۷۹ و ۱۳۸۰ به عنوان نوازنده کیبورد در آن حضور داشت و این تنها اجراهای سیروان به عنوان نوازنده بر روی صحنه بوده‌است. سیروان از سال ۱۳۷۹ در آلبوم‌های بسیاری از خوانندگان به‌عنوان صدابردار، ناظر ضبط، تنظیم‌کننده و آهنگساز حضور داشت تا اینکه پس از آشنایی با امید اطهری‌نژاد در سال ۱۳۸۰، مراحل تهیه اولین آلبوم شخصی خود با نام «تو خیال کردی بری» را شروع کرد و پس از اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۳۸۴ موفق به انتشار آن شد.
با اینکه آن آلبوم فروش چشمگیری نداشت، اما سیروان از اینکه توانسته بود سبک مورد علاقه‌اش را که تحولی در آهنگسازی، تنظیم، اجرا، میکس و مسترینگ بود به گوش مردم برساند راضی و خوشحال بود. او مراحل ساخت دومین آلبوم خود را با نام «ساعت ۹» از سال ۱۳۸۴ آغاز و بعد از چهارسال در اردیبهشت‌ماه ۱۳۸۸ منتشر کرد و در تابستان ۱۳۸۹ در فیلم سوت پایان نیکی کریمی، در حضوری کوتاه در نقش خود ظاهر شد. در اسفندماه ۱۳۸۸، سیروان خسروی برای اولین بار کنسرت خود را برگزار کرد و با استقبال طرفدارانش مواجه شد. در سال ۱۳۹۰ با تیتراژ و موسیقی متن سریال ساختمان پزشکان در بین مردم شناخته‌تر شد. حالا سومین آلبوم این خواننده پرطرفدار با عنوان «جاده رویا» به دست مخاطبانش رسیده است.
آلبومی که فصلی متفاوت از کارحرفه‌ای این موزیسین را به نمایش می‌گذارد. از سوی شرکت «ایران گام» و توسط پخش «هنر شهر» در سراسر کشور منتشر شد. این آلبوم ۱۱ قطعه دارد و تنظیم، اجرا، میکس و مسترینگ همه آنها توسط سیروان انجام شده است. بر عکس آلبوم‌های قبلی‌اش با ترانه‌سراها و آهنگسازهای مختلفی همکاری کرده است و تنها برادرش زانیار هم در تولید این اثر هم‌فکری و همکاری زیادی با او داشته و به همین دلیل روی کاور نوشته: «این آلبوم را به برادر عزیزم زانیار تقدیم می‌کنم که در تک تک لحظات ساخت این مجموعه در کنارم بود و با ایده‌های خود مهم‌ترین نقش را در شکل گرفتن جاده رویاها داشت. قطعه «نه نرو» که پس از انتشار به صورت تک آهنگ در سال ۹۰، به عنوان بهترین قطعه این سال انتخاب شد، نخستین قطعه آلبوم جدید سیروان است. «نه نرو» برای چند هفته در صدر چارت رادیو هلندی Funx نیز قرار داشت.