پیشگیری از ایدز برای کودکان

بچه‌ها قرار است مسابقه دو بدهند؛ با کاغذ، پرنده و گل و فرشته درست کنند؛ بادکنک‌های رنگی باد کنند؛ آواز بخوانند؛ دست بزنند و تئاترهای عروسکی تماشا کنند. جشن نیست، برنامه اطلاع‌رسانی …

بچه‌ها قرار است مسابقه دو بدهند؛ با کاغذ، پرنده و گل و فرشته درست کنند؛ بادکنک‌های رنگی باد کنند؛ آواز بخوانند؛ دست بزنند و تئاترهای عروسکی تماشا کنند. جشن نیست، برنامه اطلاع‌رسانی درباره ایدز است با هدف پیشگیری از این بیماری و با شعار «بیشتر بدانیم، بهتر زندگی کنیم.»
برنامه‌ای که قرار است در پارک ملت تهران از ساعت ۱۰ تا ۱۴ برگزار شود و مجموعه‌ای از اطلاعات درباره بیماری ایدز را به تناسب سن کودکان و نوجوانان به آنها آموزش دهد.
برگزاری این برنامه در شرایطی با همکاری وزارت بهداشت، یونیسف و شمار زیادی از سازمان‌های مردم‌نهاد انجام می‌شود که برخی سازمان‌ها و مراکز گرچه موظف به فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی به مردم هستند، اما بودجه پیشگیری را قطع کرده‌اند و حالا برنامه‌های پیشگیرانه در زمینه ایدز نیز در کشور به حداقل رسیده و از آنجا که نام روز جهانی ایدز از تقویم ملی نیز حذف شده است بعید نیست که در سال‌های آینده ناآگاهی درباره این بیماری نسل‌های بعدی را به خطر بیندازد.
جشنی که قرار است روز جمعه در پارک ملت برگزار شود ، اگرچه ممکن است فقط جمعیتی اندک را برای اطلاع‌ رسانی پوشش بدهد، اما یک حسن هم دارد؛ حسنش این است که به مردم می‌آموزد حتی با وجود کمبود بودجه، اگر مردم در قالب سازمان‌های مردم‌نهاد و دولتی، همه دست در دست هم دهند، می‌توانند همچنان برای پیشگیری از ایدز و شناساندنش به نسل‌های بعد تلاش کنند و هیچ کمبودی آنها را متوقف نخواهد کرد.

آوید طالبیان