بادام، به رشد مغز جنین کمک می‎کند

بادام یکی از تنقلات انرژی زا و پرخاصیت به حساب می آید. این مغز در واقع میوه درخت های بومی آفریقای شمالی و آسیاست و به آسانی هضم می شود.بادام منبع عالی ویتامین B۲ و E، فیبر، کلسیم، …

بادام یکی از تنقلات انرژی زا و پرخاصیت به حساب می آید. این مغز در واقع میوه درخت های بومی آفریقای شمالی و آسیاست و به آسانی هضم می شود.بادام منبع عالی ویتامین B۲ و E، فیبر، کلسیم، اسیدفولیک، اسید چرب و ماده معدنی مانند منیزیم،روی، پتاسیم و مس است.
به نقل از سایت «ehow»،میزان کلسترول خون را کاهش می دهد و خطر بروز ناراحتی قلبی را نیز پایین می آورد.
مصرف روزی ۴عدد بادام به زنان باردار توصیه می شود زیرا باعث رشد مغز جنین می شود.
برای رفع یبوست مفید است. کافی است یک مشت بادام را در آب به مدت یک شب خیس کنید و روز بعد بادام را به همراه آب آن مصرف کنید. بادام حاوی میزان بالای فیبر است و در تخلیه روده موثر است.
می توان با مشورت پزشک به کودکانی که به سندروم عدم تحمل لاکتوز مبتلا هستند، بادام پودر شده مخلوط در آب داد. خواص این مخلوط مشابه ماده مغذی موجود در شیر مادر است.
مصرف بادام خیس شده در شیر به مدت یک شب کامل، باعث افزایش قدرت حافظه، درک و تمرکز دانش آموزان می شود.
مخلوطی از یک قاشق پودر بادام و یک قاشق مرباخوری شیر ولرم برای کودکان مبتلا به سرماخوردگی که نباید آنتی بیوتیک مصرف کنند، مفید است.
ماساژ دادن دور چشم با روغن آن، به مرور زمان سیاهی دور چشم را کاهش می دهد.
مالیدن روغن بادام روی مو، موخوره ها را از بین می برد و مالیدن آن روی دست، پوست دور ناخن را ترمیم می کند؛ همچنین ناخن براق می شود.
مصرف روزی یک قاشق غذاخوری روغن بادام میزان قدرت دفاعی بدن را افزایش می دهد و عفونت ها را دور نگه می دارد. علاوه بر آن، باعث تمیزی و شفافی پوست می شود.