برگ خرمالو، با حساسیت مقابله می کند

خرمالو، میوه ای پرطرف دار است. میوه نارس آن به دلیل بالا بودن میزان تانین طعم تلخی دارد اما در میوه رسیده آن تانین تغییر می کند و آن طعم تلخ از بین می رود. به نقل از سایت «ehow» این میوه …

خرمالو، میوه ای پرطرف دار است. میوه نارس آن به دلیل بالا بودن میزان تانین طعم تلخی دارد اما در میوه رسیده آن تانین تغییر می کند و آن طعم تلخ از بین می رود. به نقل از سایت «ehow» این میوه فاقد چربی و سرشار از کربوهیدرات و قند طبیعی است. علاوه بر آن خرمالو ۲ ترکیب به نام «شیبول» و «اسید بتولینیک» دارد که دارای خاصیت ضدسرطانی است. اگر چه این میوه خاصیت های متعددی دارد اما مضراتی هم دارد. ترکیب شیبول موجود در این میوه قابلیت ایجاد واکنش در محیط اسیدی معده را دارد و یک ترکیب چسبناک ایجاد می کند که در برخی موارد باعث انسداد روده می شود و گاه این انسداد به عمل نیاز پیدا می کند. به همین دلیل، خرمالو را فقط بعد از صرف غذا میل کنید.

● خواص برگ خرمالو:
باعث کاهش وزن می شود و فیبر بالای آن میزان لیپید را کاهش می دهد.
سال هاست که در کشور ژاپن از این میوه برای درمان استفاده می شود. برگ های آن دارای ماده ای است که مانع از رهایی هیستامین در بدن می شود و در نتیجه برای افرادی که به گرده گیاهان حساسیت دارند، مفید است. همچنین برگ های این میوه بی قراری و ضربان سریع نبض را که ممکن است از علایم حساسیت باشد، برطرف می کند.
چای برگ خرمالو، روند سوخت و ساز بدن را تنظیم می کند. جریان خون را افزایش می دهد و فشار خون را تنظیم می کند.
چای برگ این میوه مانع از بروز سرطان پوست می شود و بدن را از مواد سرطان زا محافظت می کند.
دم کرده برگ این میوه خواص متعددی دارد.
این برگ دارای ویتامین C، کولین و اسید آمینه لازم است.
دم کرده برگ آن برای برطرف کردن یبوست مفید است.
برای تهیه دم کرده آن، برای هر یک قاشق مرباخوری برگ خشک ۲ پیمانه آب جوش اضافه کنید و بگذارید یک شب بماند. روزی یک فنجان میل کنید. مقداری از آن را در شیشه بریزید و روی پوست اسپری کنید تا خنک شود . دم کرده آن را به ژل آلوئه ورا اضافه و با پنبه پوست را تمیز کنید.