مربای خرمالو

خرمالو منبع بسیار خوبی از ویتامین C است که یک آنتی‌اکسیدان قوی دیگر است. مصرف مداوم موادغذایی سرشار از این ویتامین به بدن برای مقاومت در برابر عوامل عفونی و رادیکال‌های آزاد …

خرمالو منبع بسیار خوبی از ویتامین C است که یک آنتی‌اکسیدان قوی دیگر است. مصرف مداوم موادغذایی سرشار از این ویتامین به بدن برای مقاومت در برابر عوامل عفونی و رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. این میوه همچنین انواع مختلف ویتامین‌های B را نیز در خود دارد مثل اسید فولیک، پیریدوکسین (ویتامین B۶)، تیامین و از این قبیل. این ویتامین‌ها جزء عوامل دخیل در عملکردهای آنزیمی متابولیک بدن می‌باشد. خرمالوی تازه همچنین حاوی مقدار سالمی از موادمعدنی مثل پتاسیم، منگنز، مس و فسفر است.

● مواد لازم:
خرمالوی خرد شده ۳ پیمانه
شکر ۲ پیمانه
آبلیمو تازه ۱ قاشق سوپ خوری
رنده پوست لیمو نصف قاشق چایخوری
مغز بادام نصف پیمانه

● طرز تهیه:
خرمالو را پوست بگیرید و خرد کنید. آن را با شکر روی حرارت ملایم به مدت ۱۵دقیقه قرار دهید تا شکر غلیظ شود اما مربا به مرحله جوشیدن نرسد.
آبلیمو و پوست لیمو را اضافه کرده و بادام‌ها را هم روی مربا بریزید و حرارت را خاموش کنید. پس از خنک شدن خرمالو را در شیشه ریخته و در یخچال نگهداری کنید.
در صورتی که مایل به تهیه مارمالاد خرمالو هستید، همین ترکیب را آماده کرده با این تفاوت که خرمالوها را باید میکس کنید تا پوره شوند. همچنین یک قاشق سوپ خوری پودر ژلاتین نیاز است که باید آن را به روش بن‌ماری در سه قاشق سوپ خوری آب حل کرده و با خرمالوها مخلوط کنید. به جای پوست لیمو و آب‌لیمو هم باید از کمی وانیل برای طعم دادن به مارمالاد بهره بگیرید.