زیبایی پوست صورت با روش‌های طبیعی

علاقه به زیباتر‌شدن یک امر طبیعی است، اما آیا به هر روشی؟ به قیمت از دست دادن سلامت و شادابی پوست؟ با افزایش سن پوست طراوت و شادابی خود را از دست می‌دهد، اما متاسفانه بسیاری …

علاقه به زیباتر‌شدن یک امر طبیعی است، اما آیا به هر روشی؟ به قیمت از دست دادن سلامت و شادابی پوست؟
با افزایش سن پوست طراوت و شادابی خود را از دست می‌دهد، اما متاسفانه بسیاری از افراد جوان نیز از پوستی شاداب و بشاش برخوردار نیستند. می‌دانید چرا؟ بسیاری از مواد آرایشی و آفتاب فرآیند پیر شدن پوست را تسریع می‌کند.
آیا می‌دانید بسیاری از مواد شیمیایی باعث از بین رفتن سلامت بافت طبیعی و تسریع روند پیر شدن پوست شما می‌شود و برعکس مواد و روش‌های طبیعی بسیاری وجود دارد که نه تنها به زیبایی شما کمک می‌کند، بلکه مهم‌تر از آن باعث سلامت و شادابی پوست شما می‌شود.
گیاهان مختلفی وجود دارد که تاثیر شگرفی در سلامت و زیبایی پوست دارد:
آلوئه​ورا از گیاهان شناخته شده‌ای است که ترکیبات مختلف آن می‌تواند شادابی را به پوست شما هدیه کند. چای سبز نیز از جمله این گیاهان است که محصولات مختلفی مانند صابون، کرم و ماسک‌های مخصوص تهیه شده از آن می‌تواند ضمن کمک به سلامت پوست حتی در درمان بعضی از جوش‌های صورت نیز مفید باشد.
بابونه، گل سرخ، مریم گلی، جینسینگ، زعفران، سنبل هندی، گل همیشه بهار و... از جمله گیاهانی است که آنها را می‌توان در ترکیبات مختلف تقویت‌کننده پوست و درمان بعضی از بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس، اگزما، خشکی پوست و ریزش مو استفاده کرد.
ماسک‌های طبیعی و گیاهی نیز می‌تواند ضمن کمک به سلامت پوست، زیبایی را برای شما به ارمغان بیاورد. این ماسک‌ها که از ترکیبات یک یا چند گیاه و سایر فرآورده‌های طبیعی با روش و فرمولی کاملا تخصصی تهیه‌شده است، می‌تواند باعث تمیز‌کردن سطح پوست، تغذیه لایه‌های مختلف پوست، کمک به داشتن پوستی روشن‌تر و شاداب‌تر، جلوگیری از فرآیند پیر‌شدن پوست، آبرسانی پوست و بافت‌های زیرپوستی، باز‌کردن منافذ عمقی و برداشتن لایه مرده روی پوست، کمک به کاهش چین و چروک و نیز سیاهی زیر چشم و در نهایت داشتن پوستی جوان‌تر و زیباتر ‌شود.
ماساژ صورت و طب سوزنی نیز با کمک به بهبود جریان خون و تحریک کلاژن‌سازی بافت زیرپوستی می‌تواند به محو یا کاهش و سطحی‌تر‌شدن چین و چروک‌های صورت کمک کند.
طب سوزنی در درمان آکنه و جوش‌های صورت و نیزلک‌های پوستی بسیار موثر است.
به استفاده همزمان از ماسک‌های گیاهی و سایر مواد طبیعی، همراه ماساژ، طب فشاری یا طب سوزنی درمان پوست می‌گویند که یک روش طبیعی بسیار موثر در زیبایی توام با سلامت پوست صورت است.
تغذیه مناسب از جمله مصرف بیشتر غذاهای دریایی، میوه‌ها و سبزیجات و نوشیدن آب کافی نیز در کمک به طراوت پوست مفید است.
خواب کافی، آرامش روحی روانی، درمان بیماری‌های گوارشی و هورمونی نیز می‌تواند به سلامت و شادابی پوست شما کمک کند. فراموش نکنیم سلامت پوست تضمین‌کننده زیبایی آن است.

دکتر امیرهومن کاظمی
متخصص طب سوزنی و گیاهان دارویی