۳ نام و ۳ رمز

آیا می‌دانید هر کاربر در فیس‌بوک سه نام‌کاربری و سه رمز عبور دارد؟ به‌عبارت دیگر شما دارای سه نام‌کاربری در فیس‌بوک هستید که هر کدام از آنها می‌تواند با سه رمز عبور، عملیات …

آیا می‌دانید هر کاربر در فیس‌بوک سه نام‌کاربری و سه رمز عبور دارد؟ به‌عبارت دیگر شما دارای سه نام‌کاربری در فیس‌بوک هستید که هر کدام از آنها می‌تواند با سه رمز عبور، عملیات ورود را به‌انجام برساند؟ اگر تا‌به‌حال از این قابلیت اطلاع نداشتید و باورتان نمی‌شود که به ۹ حالت مختلف می‌توانید وارد محیط کاربری خود در فیس‌بوک شوید، حالت‌های مختلف زیر را برای ورود به فیس‌بوک امتحان کنید:
نام کاربری ۱:
اولین نام‌کاربری شما که می‌توانید از آن برای ورود به محیط فیس‌بوک استفاده کنید، همان آدرس ایمیلی است که هنگام ثبت‌نام در فیس‌بوک وارد کرده‌اید. این نام کاربری مشابه عبارت [email protected] است.
نام‌کاربری ۲:
دومین عبارتی که شما می‌توانید در بخش نام‌کاربری برای ورود به فیس‌بوک مورد استفاده قرار دهید، عبارتی است که هنگام نمایش پروفایل شخصی شما در فیس‌بوک در نوار آدرس مرورگر مشاهده می‌شود. به‌عنوان مثال چنانچه آدرس مرورگر هنگام نمایش پروفایل شما در فیس‌بوک عبارت‌است از http:‌/‌‌/‌www.facebook.com‌/‌click می‌توانید کلمه click را به‌عنوان نام کاربری مورد استفاده قرار دهید.
نام کاربری ۳:
اگر شماره تلفن همراه خود را نیز در فیس‌بوک به ثبت رسانده باشید می‌توانید از همان شماره برای عملیات ورود نیز استفاده کنید. به این ترتیب در کادر مربوط به نام‌کاربری می‌توانید شماره تلفن همراه خود را وارد کنید و بسادگی عملیات ورود را به‌انجام برسانید. (مثال: ۹۸۹۱۲۳۴۵۶۷۸۹)
رمز شماره ۱:
مطمئنا رمزی که به‌دلخواه خود انتخاب کرده‌اید به‌عنوان اولین رمز قابل قبول برای ورود به محیط کاربری فیس‌بوک شما قابل استفاده است. (فرض کنید این رمز عبارت است از jamejAM)
رمز شماره ۲:
از آنجا که هنگام نوشتن عبارات در بسیاری از تلفن‌های همراه، اولین حرف به‌صورت بزرگ تایپ می‌شود و کاربران زیادی فراموش می‌کنند که این حرف را هنگام وارد کردن رمز عبور خود به حرف کوچک تغییر دهند، بزرگی یا کوچکی حرف اول در رمزهای فیس‌بوک تغییری ایجاد نمی‌کند و هر دو حالت مورد قبول است. در مثال فوق چنانچه رمزعبور خود را به‌صورت JamejAM نیز وارد کنید عملیات ورود با موفقیت انجام خواهد گرفت.
رمز شماره ۳:
یکی دیگر از رایج‌ترین اشتباهاتی که کاربران مرتکب می‌شوند فعال بودن کلید Capslock روی صفحه‌کلید است. در چنین حالتی حروفی که باید به‌صورت حروف کوچک تایپ شود با حروف بزرگ نوشته می‌شود و بالعکس، حروف بزرگ با حروف کوچک! فیس‌بوک برای جلوگیری از تایپ مجدد رمزعبور در این شرایط نیز به‌گونه‌ای طراحی شده است تا چنانچه شما دقیقا بزرگی و کوچکی حروف رمزعبور خود را برعکس تایپ کردید، باز هم رمز مورد قبول واقع و عملیات ورود بدرستی انجام شود. در مثال فوق رمز شما می‌تواند به‌صورت JAMEJam وارد شود.