تمیزی طبیعی سرویس بهداشتی!

تمیز کردن خانه با جوهر نمک، وایتکس و مایعات مختلف ضدعفونی‌کننده کار سختی نیست، اما این مواد ممکن است به شما و اعضای دیگر خانواده آسیب برساند. حمام از مکان‌هایی است که برای …

تمیز کردن خانه با جوهر نمک، وایتکس و مایعات مختلف ضدعفونی‌کننده کار سختی نیست، اما این مواد ممکن است به شما و اعضای دیگر خانواده آسیب برساند.
حمام از مکان‌هایی است که برای تمیز کردن آن از مواد شیمیایی زیادی استفاده می‌‌شود. برای ضد‌عفونی کردن و برطرف‌کردن جرم آب و کف و چیزهای دیگر، نیاز به استفاده از مواد شیمیایی است، اما این مواد قابل جابه‌جایی با مواد طبیعی هستند. در شماره‌های قبل درباره تمیز کردن آشپزخانه و ظروف با مواد طبیعی چیزهایی خواندید، در این شماره به شما یاد می‌دهیم، چطور حمام‌تان را با مواد طبیعی بی‌خطر تمیز کنید.


● پرده و شیشه‌های دور دوش
عطر یا آبلیمو:
کمی اسپری بدن یا آبلیمو را روی یک پارچه تمیز بپاشید و با آن پرده یا شیشه‌های دور دوش را تمیز کنید. این کار را دو بار در ماه انجام دهید تا جلوی رسوب کردن جرم کف و ایجاد قارچ روی آنها را گرفته باشید.


● سینک و دیوارهای سرامیکی
صابون مایع و جو‌ش شیرین:
صابون مایع را به مقدار مساوی با جوش شیرین مخلوط کنید و آن را روی سینک کدر شده یا دیوارهای جرم گرفته بمالید. بعد از ۱۰دقیقه با آب بشویید و از معجزه‌ای که اتفاق افتاده لذت ببرید. این محلول حتی زه‌کشی بین کاشی‌ها را هم سفید خواهد کرد.
سرکه:
اگر دیوارها قارچ زده یا جرم گرفته، سرکه را روی نواحی آلوده اسپری کنید. اجازه دهید ۱۵دقیقه بماند و بعد با آب بشویید.


● کف
سرکه:
یک لیوان سرکه را در ۴ لیوان آب داغ بریزید، دستمال را به آن آغشته کنید و تمام کف را دستمال بکشید. سپس می‌توانید با یک دستمال مرطوب، دوباره سطح را پاک کنید.
جوش شیرین:
اگر بین زه‌کشی‌های سرامیک‌های کف حمام سیاه شده می‌توانید برای تمیز کردن آن از جوش شیرین استفاده کنید. جوش شیرین را با آب خمیر کنید و روی ز‌ه‌کشی‌ها بمالید و بعد از یک ساعت آن را بشویید.


● وان یا محفظه زیر دوش
سرکه:
اگر وان یا محفظه زیر دوش جرم آب گرفته، می‌توانید برای تمیز کردن آن از سرکه کمک بگیرید. مقداری سرکه در وان بریزید و بگذارید شب تا صبح بماند. سپس آن را با آب یا اگر بوی سرکه باقی مانده با یک شوینده ملایم مثل صابون بشویید. اگر لازم است کمی اسکاچ هم بکشید. مطمئن باشید جرم وان از بین خواهد رفت.


● شیرآلات
لیمو:
برای مبارزه با کدر شدن لوله‌ها می‌توانید کمی آبلیمو را روی یک دستمال بچکانید و آن را روی شیرآلات بمالید. بگذارید شب تا صبح بماند و بعد آن را با آب بشویید.
خمیردندان:
لوله‌ها و شیرهای آب با خمیردندان هم تمیز می‌شوند. کمی خمیردندان را با استفاده از یک دستمال روی شیرآلات بمالید و آنقدر بسابید تا براق شوند و بعد از مدتی می‌توانید آنها را بشویید.


● توالت
بوراکس:
کمی بوراکس در کاسه توالت بریزید و بگذارید شب تا صبح بماند. سپس توالت را برس کشیده و چند بار سیفون را بکشید. الکل:

برای ضدعفونی کردن سینک بهتر است ماهی یک بار آن را با الکل تمیز کنید. بعد از شست‌وشوی کامل کمی الکل صنعتی روی پنبه بمالید و تمام سینک را با آن تمیز کنید. بعد از مدتی آن را با آب بشویید.
سرکه:
سرکه را با یک اسپری روی تمام سینک اسپری کنید و بعد از ۱۵ دقیقه با اسکاچ و آب بشویید.