تلویزیونی برای هتل‌ها

هوشمندسازی ابزار و تجهیزات حالا دیگر همه گیر شده و به نظر می‌رسد کم‌کم می‌توان رد پای آنها را در حوزه خدمات نیز مشاهده کرد. حتما برایتان پیش آمده که در طول سفر برای اقامت راهی …

هوشمندسازی ابزار و تجهیزات حالا دیگر همه گیر شده و به نظر می‌رسد کم‌کم می‌توان رد پای آنها را در حوزه خدمات نیز مشاهده کرد. حتما برایتان پیش آمده که در طول سفر برای اقامت راهی هتلی شده‌اید و خب اولین کاری که معمولا انسان در بدو ورود به اتاق خودش انجام می‌دهد این است که تلویزیون را روشن کند تا سکوت وهم‌آور اتاق را با صدای یک برنامه محبوب تلویزیونی عوض کند، اما حالا که همه چیز هوشمند شده، به نظر می‌رسد که تلویزیون‌ می‌تواند کاربردی بیش از نمایش برنامه‌های تلویزیونی داشته باشد.
فکرش را بکنید که تلویزیون اتاق هتلتان علاوه بر کارکرد عادی خود بتواند به شما قابلیت اتصال به اینترنت، صدا کردن پیشخدمت یا خانه‌داری هتل، نشان دادن نقشه شهر و کلی اطلاعات درباره دیدنی‌های اطراف یا ساعت رفت و آمد اتوبوس‌ها را ارائه کند. همچنین تصورش را بکنید که بتوانید تلویزیون اتاق هتلتان را کوک کنید تا صبح شما را از خواب بیدار کند، رادیو بشنوید و از برنامه‌های تفریحی هتل اطلاع پیدا کنید. اما ایده ساخت تلویزیون هوشمند مخصوص هتل برای موضوع دیگری غیر از موارد گفته شده به ذهن طراحان کره‌ای شرکت ال‌جی رسید.
مشکل اصلی هتل‌ها در واقع هزینه گزاف کابل کشی‌های متعدد برای تلویزیون، تلفن و سرویس اینترنت وایرلس یا کابلی هتل‌ها بوده است. در کنار این موضوع بحث نگهداری و اپراتوری سه سری تجهیزات مجزا نیز مطرح است که خود می‌تواند لیست هزینه‌های یک هتل را بشدت افزایش دهد. اما حالا ال‌جی با معرفی تلویزیون‌های سری LT۷۷۰H و LT۷۶۰H که مجهز به سیستم pro:centric است به هتلداران اجازه می‌دهد تا با نمایش تبلیغات، اطلاعات زیرنویس شده و نمایش آرم هتل در گوشه تصویر، شبکه محلی تلویزیون خود را برای مهمانان هتلشان فراهم کنند. آنها می‌توانند با استفاده از این سیستم حتی پیام‌های هوشمند مخصوص هر مهمان را تولید و روی تلویزیون اتاق او نمایش دهند. نکته مهم این‌که حافظه این تلویزیون‌ها با تعویض هر مهمان کاملا پاک می‌شود و به این ترتیب اطلاعات شخصی یا اطلاعات برنامه یا وب​سایت‌هایی که توسط مهمان قبلی دیده شده است کاملا خصوصی باقی خواهد ماند. تلویزیون‌های هتلی جدید برای مهمانان آسایش و برای هتلداران صرفه‌جویی در هزینه‌های نصب و نگهداری و برای سیاره زمین صرفه‌جویی در مصرف انرژی را به ارمغان خواهد آورد.

بهروز یزدان‌پناه