نمایش یافته‌ها در هر صفحه

یکی از امکانات بسیار خوبی که بتازگی توسط گوگل در اختیار کاربران قرار داده شده، پشتیبانی از قابلیت جستجوی سریع به‌محض وارد کردن عبارت موردنظر در کادر جستجوست. به کمک این قابلیت …

یکی از امکانات بسیار خوبی که بتازگی توسط گوگل در اختیار کاربران قرار داده شده، پشتیبانی از قابلیت جستجوی سریع به‌محض وارد کردن عبارت موردنظر در کادر جستجوست. به کمک این قابلیت هرگاه بخواهید عبارتی را جستجو کنید نیازی به فشردن کلید اینتر ندارید و با تایپ هر حرف ازعبارت موردنظرتان، عملیات جستجو صورت می‌گیرد و نتایج برای شما نمایش داده می‌شود.
این قابلیت برای بسیاری از کاربران مفید است؛ اما چنانچه دقت کرده باشید به‌طور پیش‌فرض هرصفحه از نتایج جستجوی گوگل شامل ۱۰ یافته است و این یافته‌ها برای برخی کاربران کم است! امکان حرکت به یافته‌های بعدی نیز در گوگل وجود دارد؛ اما کاربرانی هستند که تمایل دارند تعداد یافته‌های به‌نمایش درآمده در گوگل را تغییر دهند تا بتوانند بدون نیاز به حرکت به صفحات بعدی، نتایج بیشتری را مشاهده کنند. متاسفانه با فعال بودن قابلیت جستجوی بی‌درنگ (Instant Search) فقط ۱۰ نتیجه در هر صفحه قابل مشاهده است و برای افزایش تعداد نتایج در صفحات باید ابتدا با استفاده از روش زیر، این قابلیت را غیرفعال کنید، سپس تعداد یافته‌ها را به دلخواه خود تغییر دهید:
۱ـ وارد سایت گوگل شوید. (www.google.com)
۲ـ در بخش بالا سمت راست، روی آیکون تنظیمات که به شکل یک چرخ‌دنده است کلیک کنید.
۳ـ از منوی به‌نمایش درآمده روی Search settings کلیک کنید.
توجه: می‌توانید با مراجعه به لینک زیر صفحه تنظیمات جستجو را باز کنید:
http:‌/‌‌/‌www.google.com‌/‌preferences?hl=en
۴ـ در بخش Google Instant predictions، گزینه Never show Instant results را برای غیرفعال کردن قابلیت جستجوی بی‌درنگ انتخاب کرده و پس از آن با فعال شدن گزینه Results per page، تعداد یافته‌های مورد علاقه برای نمایش در هر صفحه را انتخاب کنید.
۵ ـ در نهایت با کلیک روی گزینه Save، نسبت به ذخیره تغییرات اقدام کرده و جستجو در گوگل مطابق با سلیقه خود را آغاز کنید.