مافین سیب و موز

مافین سیب و موز نه تنها یک کیک خوشمزه خانگی است، بلکه گزینه خوبی برای مهمانی‌های شما هم به حساب می‌آید. ● مواد لازم: آرد یک و نیم پیمانه شکر نصف پیمانه وانیل یک قاشق چایخوری بیکینگ …

مافین سیب و موز نه تنها یک کیک خوشمزه خانگی است، بلکه گزینه خوبی برای مهمانی‌های شما هم به حساب می‌آید.
● مواد لازم:
آرد یک و نیم پیمانه
شکر نصف پیمانه
وانیل یک قاشق چایخوری
بیکینگ پودر ۱قاشق چایخوری
نمک نصف قاشق چایخوری
ماست چکیده شیرین نصف پیمانه
کره نصف پیمانه
تخم مرغ ۱ عدد
دارچین ۱قاشق چایخوری
موز ۲عدد
سیب ۱ عدد
گردو خرد شده نصف پیمانه

● طرز تهیه:
تخم مرغ و کره را از یخچال درآورید تا در دمای محیط گرم شوند. حالت در ظرفی، موزها را به خوبی پوره کرده و سیب را پوست گرفته و به قطعات ریز خرد کنید. فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت یا ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کرده و قبل از هر کاری، قالب مافین‌ها را با کره چرب کنید. بعد از همه این کارها، دست به کار پخت کیک شوید. تخم مرغ‌ها را با همزن بزنید و وانیل و شکر و کره را به آن اضافه کنید و دوباره خوب هم بزنید. حالا آرد و نمک و بیکینگ پودر و جوش شیرین و دارچین را باهم مخلوط کرده و ماست چکیده را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید.
موز پوره شده را اضافه کرده و مخلوط آرد را کم کم به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید. سیب‌ها و گردوها را به مواد اضافه کرده و خوب مخلوط کنید و مواد آماده شده را داخل قالب‌های مافین بریزید. قالب‌ها را داخل فر گذاشته و به مدت ۲۵ دقیقه حرارت دهید. بعد از آن فر را خاموش کرده و به مدت ۵ دقیقه اجازه دهید مافین‌ها در گرمای فر باشند. سپس آنها را خارج کرده و اجازه دهید سرد شوند و بعد از قالب بیرون آورید.