صابون های مناسب پوست شما

تمام صابون ها مقداری عوارض نامطلوب بر پوست آدمی می گذارد؛ البته این عوارض در بزرگسالان کمتر است، چراکه سیستم دفاعی و مقاومت بدن می تواند تا حدودی برخی عوارض را کم کرده و بخش …

تمام صابون ها مقداری عوارض نامطلوب بر پوست آدمی می گذارد؛ البته این عوارض در بزرگسالان کمتر است، چراکه سیستم دفاعی و مقاومت بدن می تواند تا حدودی برخی عوارض را کم کرده و بخش های آسیب دیده پوست را بازسازی کند .
مواد شوینده و نظافت کننده برحسب کاربرد به دو نوع دستشویی یا حمام و از نظر شکل به انواع قالبی (معروف به صابون) ، مایع، کرم یا لوسیون تقسیم می شود؛ تفاوت شوینده های دستشویی و بدن شویی همچنین در بیشتر و قوی تر بودن مواد ضدباکتریایی و ضدعفونی کننده آنهاست .
همه صابون ها مقداری عوارض نامطلوب بر پوست آدمی می گذارد؛ در بزرگسالان این اثرات کمتر است، زیرا سیستم دفاعی و مقاومت بدن می تواند تا حدودی برخی عوارض را کم کرده، بخش های آسیب دیده پوست را بازسازی کند .
پوست بدن کودکان و به ویژه نوزادان نارس به سبب آنکه هنوز به خوبی تکامل نیافته، نمی تواند اثرات مضر مواد شوینده و ضدمیکروب را دفع کند و ممکن است نتیجه شست وشوی آنها با صابون های نامطلوب، لطمات بیشتری به پوستشان برساند .
از این رو دقت در خرید و انتخاب صابون خوب برای کودکان اهمیت بیشتری دارد؛ نه تنها به سبب تفاوت تحمل کودک و بزرگسال، بلکه حتی به دلیل گوناگونی نوع پوست افراد، اعم از خشک، چرب، مختلط و حساس هر صابونی برای هر شخصی خوب و مناسب نیست و باید صابونی هماهنگ با پوست خود را استفاده کنید .
صابون های مخصوص شست وشوی کودکان نباید سبب سوزش چشمشان شود؛ اگر بین خرید چند نوع صابون بچه مردد شده اید، خوب است با بررسی و مقایسه مواد تشکیل دهنده آنها، صابونی را انتخاب کنید که با استفاده از مواد قلیایی کمتر و PH خنثی تهیه شده است .
روغن نارگیل معمولاً در تهیه صابون ها کاربردی بسیار دارد؛ صابون های دارای مواد پروتئینی و اسیدهای چرب ملایم نیز افزون بر پاک کنندگی و جلوگیری از خشکی یا تخریب سلول های پوست می تواند مسبب تحریک کمتری شود .
صابون های معروف به گلیسیرینه مقداری گلیسیرین دارد که چربی بیشتری را از پوست می گیرد؛ در صورت بیش از حد چرب بودن پوست و طبق توصیه پزشک یا متخصص پوست از آنها استفاده کنید .