هلهله فرشتگان

کاش امروز مدینه بودم و در هیاهوی آمد و شد مردمان این شهر و اهالی کوچه بنی‌هاشم خبر مسرت‌بخش پیوند آسمانی امیر مومنان علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) سرور زنان اهل بهشت را می‌شنیدم؛ …

کاش امروز مدینه بودم و در هیاهوی آمد و شد مردمان این شهر و اهالی کوچه بنی‌هاشم خبر مسرت‌بخش پیوند آسمانی امیر مومنان علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) سرور زنان اهل بهشت را می‌شنیدم؛ خبری که شادی را بر لبان پیامبر اسلام نشاند، خبری که مردم شهر، اهالی با ایمان و صحابه پیامبر، از مهاجر و انصار را به شادی و شعف فراخواند.
کاش امروز هلهله فرشتگان را از آسمان مدینه می‌شنیدم. کاش مدینه بودم و شور ساکنان این شهر و حرم ستر نبوی و عفاف ملکوت را از نزدیک می‌دیدم که چه‌سان به تماشا ایستاده‌اند و چون دلی شادمان دارند سر از سراپرده بیرون آورده‌اند تا شاهد عروسی خوبان باشند و آن را در حافظه تاریخ به یادگار بگذارند.
امروز مدینه تماشایی می‌شود، آن هم به خاطر این جشن ازدواج. هر چند بانوی آینه جای خالی مادر، حضرت خدیجه را بیش از هر زمان دیگر احساس می‌کند، ولی دامنه این شور و سرور به آسمان کشیده شده و اهالی آسمان هر یک در بشارت، تهنیت و تبریک این پیوند آسمانی بر دیگران پیشی و سبقت گرفته‌اند.
گفته‌اند محفل پرشکوه عقد فاطمه(س) و علی (ع) در شعب معراج و در کنار سدره‌المنتهی رقم خورده است و خدای عزوجل به سدره‌المنتهی فرمان داد تا آنچه دارد بیفشاند و نثار کند! و چه زیبا به فرمانبرداری از خدای بزرگ بارانی از دّر، گوهر و مرجان ببارانید.
پرندگان به نغمه‌سرایی روی آوردند و چه عظمتی به خود گرفت مدینه! امروز حضرت خدیجه در قید حیات نبود تا دیدگانش به عروسی فاطمه ‌(س) نورباران می‌شد.
امروز مدینه دیدنی بود، فاطمه به منزل علی می‌رفت آن هم سوار بر مرکبی که پیشوای بزرگ توحید بر آن محملی آراست.

محمد خامه‌یار