نارگیل ضدعفونی کننده قوی

نارگیل میوه ای سرشار از مواد مغذی با خاصیت دارویی است اما به خاطر چهره خشن و پوست سختی که دارد کمتر مورد توجه قرار می گیرد. این میوه خوشمزه می تواند به شما در تکمیل بسیاری از موادمعدنی …

نارگیل میوه ای سرشار از مواد مغذی با خاصیت دارویی است اما به خاطر چهره خشن و پوست سختی که دارد کمتر مورد توجه قرار می گیرد. این میوه خوشمزه می تواند به شما در تکمیل بسیاری از موادمعدنی مورد نیاز بدن کمک کند. هر بخش از این میوه می تواند خاصیت بسیار زیادی داشته باشد.


● آب نارگیل
منبع سالم و طبیعی برای تامین آب و انرژی است و نوشیدنی بسیارمفیدی برای ورزشکاران به حساب می آید. این افراد بهتر است در هفته حداقل دوبار از آب نارگیل استفاده کنند. نارگیل دارای خاصیت ضدعفونی کننده است. همچنین خواص ضدویروسی و ضدقارچی و ضدباکتریایی آن باعث تصفیه خون، درمان سرخک تبخال و آنفلوانزا می شود و برای مبتلایان به هپاتیت C مفید است.
مصرف آن برای پیشگیری از استفراغ، حالت تهوع و برای جایگزین کردن مایعات از دست رفته بر اثر مالاریا، آنفلوانزا و حصبه توصیه می شود.مصرف آن برای کلیه های سنگ ساز مفید است. به افرادی که دارای کلیه های سنگ ساز هستند توصیه می شود تا در هفته از آن استفاده کنند تا به میزان زیادی خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش داده باشند.
روغن زیتون یکی از ماده های بسیار خوب برای بدن است و اگر درکنار آب نارگیل قرار بگیرد می تواند یک خاصیت انگل زدایی را به خود بگیرد و به میزان زیادی انگل های روده را از بین می برد.


● استفاده دارویی از روغن نارگیل
برای این که یک روغن نارگیل بسیار خوب را خریداری کنید باید به نکات بسیاری دقت داشته باشید. مهمترین این نکته ها این است که روغن خالص نارگیل بو و طعم نارگیل را می دهد.
روغن نارگیل می تواند به درمان مشکلات و بیماری های بسیار زیادی کمک کند از جمله آنها باکتری هایی را که عفونت مجرای ادرار، بیماری لثه ای و سوزاک را ایجاد می کند، از بین می برد.
ویروس های ایجادکننده آنفلوآنزا و بیماری های عفونی را از بین می برد و همچنین از برگشت اسیدمعده تا حدی جلوگیری می کند. با بهبودبخشیدن به جذب منیزیم و کلسیم باعث تقویت استخوان می شود و پزشکان به همین علت به افرادی که پوکی استخوان دارند این ماده را توصیه می کنند. التهاب مفصل و عضله را کاهش می دهد، بافت ها را بازسازی می کند و از همین رو می تواند برای ورزشکاران آسیب دیده بسیار مفید باشد.


● استفاده موضعی
- با ایجاد محافظ شیمیایی روی پوست از عفونت محافظت می کند و باعث درمان می شود و پوست خشک را نرم مرطوب می کند. همچنین نارگیل پف، چین و چروک و تیرگی زیرچشم را کاهش می دهد.
درد ناشی از سوختگی پوست را تسکین می دهد و باعث بهبود سوختگی و تاول می شود. روغن نارگیل می تواند درد، سوزش و خارش بر اثر گزیدگی مار و حشرات را متوقف کند. ناراحتی های پوستی مانند اگزما و داءالصدف را درمان می کند. پوست را تقویت می کند. از بروز لکه های قهوه ای، افتادگی پوست چین و چروک پیشگیری می کند. همچنین قارچ زیرناخن های دست و پا را درمان می کند.