ثروتمندترین مرد استرالیا کیست؟

در فهرست میلیاردرهای جهان، همیشه جوانان ثروتمند بیشتر از دیگران مورد توجه قرار می گیرند. اکثر میلیاردرهای جوان، ثروت عظیم خود را از اجدادشان به ارث برده اند. جیمز داگلاس …

در فهرست میلیاردرهای جهان، همیشه جوانان ثروتمند بیشتر از دیگران مورد توجه قرار می گیرند. اکثر میلیاردرهای جوان، ثروت عظیم خود را از اجدادشان به ارث برده اند.
جیمز داگلاس پاکر جوان، یکی از میلیاردرهای جهان است که ثروت کنونی خود را مدیون پدرش است.
جیمز پاکر متولد ۸ سپتامبر سال ۱۹۶۷ میلادی، یکی از تجار استرالیایی و ثروتمندترین فرد این کشور است.
او پسر کری پاکر ثروتمندترین مرد سابق استرالیا و نوه ی فرانک پاکر است.
جیمز در حال حاضر رییس اجرایی ( پی بی ال ) بزرگترین شرکت انتشاراتی و رسانه ای استرالیا است.
این شرکت مالک چند کانال تلویزیونی تجاری در استرالیا است.
او همچنین چند شرکت خصوصی انتشارات را از خانواده خود به ارث برده است.
پدر پاکر، زمانی که جیمز توانست مدرک تحصیلات عالیه خود را از کرانبورک اخذ کند، تصمیم گرفت که او را برای ورود به دنیای تجارت آماده کند . سپس جیمز را به شرکت پدربزرگش فرستاد تا نکات اولیه تجارت را بیاموزد.
کری پاکر معتقد بود لزومی ندارد جیمز به دانشگاه برود و همواره تاکید می کرد که چرا باید او را به دانشگاه بفرستم، جایی که یاد بگیرد ماری جوانا مصرف کند؟
جیمز در کنار پدرش توانست امور تجاری و اداره شرکت های بزرگ را یاد بگیرد و بتواند آنها را به نحو مدیریت کند. جیمز پاکر همچنین مدیر شرکت ارتباطی ( وان. تل ) بود، این شرکت در سال ۲۰۰۱ میلادی به دلیل بدهی های سنگین ورشکسته شد و جیمز در نشت سالانه ( پی بی ال ) با پذیرش اشتباهاتش گفت از سقوط ( وان. تل ) درس های دردناک فراوانی گرفته است.
پس از مرگ کری پاکر، جیمز به صورت موروثی ریاست بزرگترین رسانه سنتی تجاری استرالیا را بر عهده گرفت و سیاست خود را برای تشکیل غول رسانه ای جهان متمرکز کرد.
جیمز با خرید مجموعه سرگرمی های بوسورد استرالیا وارد دنیای بازی شد.