غذاهای نفخ آور

بعضی از لذیذترین و مغذی ترین غذاها، نفخ آور است. این غذاهای مفید که در حفظ سلامت بدن موثر است، گاز تولید می کندو احساس سیری ایجاد می کند و ناراحت کننده است. برای اطلاع بیشتر درباره …

بعضی از لذیذترین و مغذی ترین غذاها، نفخ آور است. این غذاهای مفید که در حفظ سلامت بدن موثر است، گاز تولید می کندو احساس سیری ایجاد می کند و ناراحت کننده است. برای اطلاع بیشتر درباره غذاهای مفید اما نفخ آور به این مطلب از «prevention» توجه کنید.
نمک: مصرف نمک یا ماده غذایی به عمل آمده حاوی نمک زیاد، باعث احتباس آب بدن و تورم می شود.
کلم بروکلی و کلم برگ:پس از مصرف این ۲ماده غذایی احساس سیری و نفخ می کنید. از آن جا که این نوع گیاهان بسیار مغذی است، حذف کردن آن از برنامه غذایی راه حل خوبی نیست. کلم برگ، کم کالری و کم چربی است و حاوی ویتامین c و فیبر است و با سرطان مقابله می کند.کلم بروکلی نیز حاوی ویتامین های A،C، بتاکاروتین و فیبر است.
آدامس: با جویدن آدامس هوا وارد شکم و روده های کوچک می شود. مکیدن آب نبات های سفت نیز همین تاثیر را دارد. می توانید تخمه یا مغز میوه را جایگزین آدامس کنید.
لوبیا: لوبیا اگر چه سرشار از فیبر، پروتئین و آنتی اکسیدان است، اما مصرف آن باعث ایجاد گاز می شود، زیرا یکی از مواد موجود در آن به نام الیگوساکارید، به آسانی هضم نمی شود.
نوشیدنی های گازدار:حباب های دی اکسید کربن موجود در آن باعث ایجاد گاز، نفخ و آروغ زدن می شود.