منظم ورزش کنید

آگاه باشید، ورزش دو تبصره مهم دارد؛ اول آن که حتما باید به صورت منظم انجام شود، یعنی ورزش هفته‌ای یک‌بار تأثیر ندارد و علاوه بر آن باید یک مسیر تدریجی داشته باشد. این تبصره کلی …

آگاه باشید، ورزش دو تبصره مهم دارد؛ اول آن که حتما باید به صورت منظم انجام شود، یعنی ورزش هفته‌ای یک‌بار تأثیر ندارد و علاوه بر آن باید یک مسیر تدریجی داشته باشد. این تبصره کلی با سن و شرایط فرد، متفاوت است. بدون شک برنامه ورزش یک جوان با کسی که سنی از او گذشته و عضلاتش تحلیل رفته متفاوت است.
ورزش برای همه مفید، اما باید بر اساس شرایط فرد اعمال شود. یعنی پیاده‌روی، شنا، دوچرخه‌سواری ملایم و ورزش‌های کششی را می‌توانیم با روندی تدریجی تنظیم کنیم.
همچنین باید توجه داشته باشید برای ورزش‌کردن، ساعات ورزش باید ثابت باشد و در ساعات اولیه صبح، البته نه در هوای سرد بهتر است. همچنین برای ورزش کردن، مکان ورزش نباید پستی بلندی داشته باشد که معمولاً پارک بهترین مکان برای ورزش‌کردن است.
ورزش و تمرینات بدنی شادابی انسان، احساس جوانی و قدرت را به دنبال دارد. همچنین ورزش موجب می‌شود بدن انسان در مقابل میکروب‌ها و بیماری‌ها مقاومت بیشتری از خود نشان دهد.