رژیم غذایی در دوران شیمی درمانی

یک بیمار مبتلا به سرطان باید برای به دست آوردن انرژی کافی و مقابله با این بیماری، رژیم غذایی صحیحی در پیش بگیرد.همچنین به هنگام شیمی درمانی نیز بیماران باید رژیم غذایی خاصی …

یک بیمار مبتلا به سرطان باید برای به دست آوردن انرژی کافی و مقابله با این بیماری، رژیم غذایی صحیحی در پیش بگیرد.همچنین به هنگام شیمی درمانی نیز بیماران باید رژیم غذایی خاصی داشته باشند.بهتر است در این مورد ابتدا با پزشک خود مشورت کنید و سپس با صلاحدید وی، غذاهایی را که در این مطلب به نقل از «MSN» پیشنهاد شده است، در رژیم غذایی خود بگنجانید.
پروتئین های بدون چربی: پروتئین های بدون چربی که دارای عناصر سازنده و مفید برای حفظ سلامت عضله است، مانند مرغ یا ماهی کباب شده یا لوبیا بهتر از پروتئین های چرب مانند گوشت گاو است.
غلات سبوس دار: غلات سبوس دار، سرشار از فیبرهایی است که به هضم غذا کمک می کند و علاوه بر رفع مشکل معده، انرژی زیادی نیز دارد.
ماست: شیمی درمانی، باکتری های مفید بدن را برای هضم غذا از بین می برد؛ بنابراین ماست یکی از بهترین موادی است که می توان مصرف کرد.به ویژه ماست چکیده که غنی از باکتری مفید است و نسبت به ماست معمولی پروتئین بیشتر و لاکتوز کمتری دارد.
زنجبیل: این گیاه که خاصیت ضدتهوع دارد، برای دوران شیمی درمانی مفید است. مصرف استیک با طعم زنجبیل واقعی و یا کلوچه های زنجبیلی توصیه می شود.

مترجم: علیرضا