با این نکات از هر فضایی بهترین استفاده را ببرید

با مطالعه نکات زیر خواهید دید چگونه با رعایت نکاتی ساده و کاربردی می‌توانید علاوه بر صرفه‌جویی و بهینه مصرف کردن کالاها، از فضای موجود در خانه هم استفاده بهینه کرده و به این …

با مطالعه نکات زیر خواهید دید چگونه با رعایت نکاتی ساده و کاربردی می‌توانید علاوه بر صرفه‌جویی و بهینه مصرف کردن کالاها، از فضای موجود در خانه هم استفاده بهینه کرده و به این ترتیب خانه‌تان را بزرگ‌تر و زیباتر جلوه دهید.
کیسه‌ها و ساک‌هایی را که هنگام خرید از فروشگاه​ها دریافت می‌کنید، دور نریزید. این کیسه‌ها را به ۲ گروه کیسه‌های باکیفیت و کیسه‌های دم‌دستی تقسیم کنید و آنها را در کمد وسایل آشپزخانه جای دهید و به فراخور شرایط از آنها استفاده کنید. مثلا از کیسه‌های نامرغوب به جای کیسه زباله و از ساک‌ها و کیسه‌های مرغوب برای هدیه دادن استفاده کنید.
شیشه‌ها و ظرف‌های بسته‌بندی عسل، ادویه‌ها و سس‌ها را بعد از مصرف بشویید و از آنها در گنجه آشپزخانه یا انباری نگهداری کنید. مطمئن باشید این شیشه‌ها روزی به کار می‌آیند. مثلا از انواع متوسط آن می‌توانید برای نگهداری خشکبار و ادویه‌های معطر استفاده کنید.
سبدهای گلی که برای شما هدیه می‌آورند را نگه دارید. این سبدها را می‌توانید در آشپزخانه و یا حیاط خلوت خود استفاده کنید. آنها را به دیوار بکوبید و از آنها به عنوان سبدهای وسایل ریز و درشت آشپزخانه استفاده کنید. از این سبدها می‌توانید برای نگهداری سیب‌زمینی و پیاز نیز استفاده کنید.
از تقویم‌های قدیمی برای خود یک کتاب آشپزی درست کنید و هر آنچه از برنامه‌های رادیو، تلویزیون یا دوستان‌تان درباره آشپزی می‌شنوید یا هر دستور آشپزی که می‌آموزید را در این تقویم پیاده کنید.
یکی از بهترین فضاهایی که معمولا کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، در حمام است که از فضای پشت آن به راحتی می‌توان برای آویزان کردن حوله استفاده کرد. اگر حمام خانه‌تان چنین فضایی ندارد، می‌توانید از گیره‌های پشت در استفاده کنید و حوله‌های مختلف را به آن آویزان کنید.
دیواره گنجه‌ها و کمدهای دیواری داخل اتاق‌ها نیز از جمله فضاهای قابل استفاده است. برای استفاده بهتر از این فضا می‌توانید از سبدهای آویزی یا لیوان‌های آویزی روی در این گنجه‌ها استفاده کنید و بخشی از وسایل، لباس‌ها و دستمال‌ها را در این سبدها قرار دهید.
اگرپشت در حمامتان فضایی وجود ندارد بهترین کار استفاده از یک کیف جیبی بزرگ است. این کیف جیبی بهتر است مربع شکل و دارای جیب‌های زیاد باشد تا وسایل حمام را درون آن جای دهید.
اگر کابینت‌های آشپزخانه شما از فلز تهیه شده می‌توانید از گیره‌های آهنربایی برای نصب کردن وسایل خود داخل آن کمک بگیرید.
فضای بالای کابینت‌ها را از دست ندهید و از آنها برای نگه داشتن جعبه‌ها و از برخی وسایل آشپزخانه که هر چند ماه یک‌بار به کارتان می‌آید، استفاده کنید.