۶ زن موفق در دنیای IT

بسیاری، مهمترین وظیفه زنان را "مادری" می دانند و خیلی ها بر این عقیده اند که زنی که می خواهد مادر خو بی باشد باید قید همه چیز را بزند! حتی بعضی دیگر هم هستند که پا را از این هم فراتر …

بسیاری، مهمترین وظیفه زنان را "مادری" می دانند و خیلی ها بر این عقیده اند که زنی که می خواهد مادر خو بی باشد باید قید همه چیز را بزند! حتی بعضی دیگر هم هستند که پا را از این هم فراتر گذاشته و می گویند زنان در جامعه اصولا نمی توانند حرفی برای گفتن داشته باشند.این ایده ها و نظرات در شرایطی مطرح می شود که مثال های نقض برایشان فراوارن است. زنانی که در اجتماع و شغل خود به موفقیت می رسند و حتی نقشی کلیدی و تعیین کننده می یابند بهترین شاهد این مدعا هستند.
در این گزارش زنانی را به شما معرفی می کنیم که در شغل خود می درخشند و به سادگی نظرات مخالفان حضور زنان در جامعه را رد می کنند.
۱. لیندا کیورتن، ناسا
خانم کیورتن در یکی از بهترین نهادهای مرتبط با فناوری در دنیا کار می کند. وی مدیر ارشد اطلاعات ناسا است.
وی از ماه سپتامر ۲۰۰۹ همکاری خود با سازمان فضایی آمریکا را آغاز کرد.
۲. ماریسا مایر، یاهو
خانم مایر که به تازگی بر مسند مدیر عاملی یاهو تکیه زده، روزگاری به عنوان ملکه گوگل شناخته می شد.
او نخستین مهندس زن در گوگل بود و به قدرتمندتر شدن جستجوی گوگل کمک زیادی کرد. او سابقه فعالیت در شرکت وال مارت را هم دارد.
۳. لورن استیتز، IBM
خانم استیتز از جمله مهندسان قدیمی شرکت IBM است و مسوولیت حساس بازگذاری کلود کامپیوتینگ را بر عهده دارد.
وی در اواخر دهه ۹۰ میلادی و بلافاصله پس از تمام شدن درس و دانشگاه وارد این شرکت شد و با طی کردن سلسله مراتب به یکی از نقش های اصلی IBM تبدیل شده است.
۴. جن فیتزپاتریک، گوگل
وی نایب رئیس بخش مهندسی جغرافیایی و محلی گوگل است. او از کارکنان قدیمی گوگل به شمار می آید و از سال ۱۹۹۹ در این شرکت معظم فناوری مشغول به کار است.
وی در پروژه های زیادی از گوگل سهم داشته است.
۵. پدمارسی واریور
این خانم از سال ۲۰۰۷ میلادی به شرکت سیسکو پیوست. و ی به تازگی مدیر ارشد استراتژی در این شرکت تولید کننده تجهیزات نت شده است.
او سابقه کار در موتورولا را نیز به عنوان مدیر ارشد فناوری در کارنامه دارد.
۶. ماری آن دیویدسون
این خانم هم مدیر ارشد بخش امنیتی شرکت اوراکل است و و ظیفه او چک کردن محصولات این شرکت است تا نقص های امنیتی محصولات به حداقل برسد.
وی در اوراکل شخصیت برجسته ای به شمار می آید.