چهار دلیل برای اینکه منظم باشیم!

موارد زیر تنها بخشی از نتایج بی‌نظمی است: ▪ ترس از آینده اگر وسایلتان آنقدر زیاد باشند که نتوانید آنها را مرتب کنید، در ضمیر ناخوداگاهتان احساس ضعف می‌کنید. این حس ممکن است …

موارد زیر تنها بخشی از نتایج بی‌نظمی است:

▪ ترس از آینده
اگر وسایلتان آنقدر زیاد باشند که نتوانید آنها را مرتب کنید، در ضمیر ناخوداگاهتان احساس ضعف می‌کنید. این حس ممکن است به سایر جنبه‌های زندگی‌تان هم سرایت کند و باعث تضعیف عملکردتان در آن زمینه‌ها شود.

▪ اضافه وزن
این حرف کاملا جدی است. بی‌نظمی و به هم ریختگی می‌تواند باعث چاقی شما شود. دلیل این امر می‌تواند این باشد که بین حس مالکیت اشیاء و میزان چربی بدن رابطه مستقیمی وجود دارد: هر دوی این‌ها به ما احساس امنیت می‌دهند. یعنی همانطور که شما نمی‌توانید از دست احساساتتان رها شوید و وسایل و یادگاری‌های قدیمی را روی هم تلنبار می‌کنید، بدنتان هم نمی‌تواند فرآیند سوخت و ساز را به درستی انجام دهد و شروع به ذخیره سازی مواد غذایی می‌کند.

▪ پشت گوش انداختن کارها
ارتباط مشابهی بین نامرتب بودن خانه و بی‌میلی نسبت به کار کردن وجود دارد. بی‌نظمی باعث می‌شود هر روز کارهایتان را به روز بعد موکول کنید . به هم ریخته بودن خانه انرژی‌تان را می‌گیرد و مانع تمرکزتان می‌شود. توصیه ما این است که هنگامی که حجم کارتان زیاد است، قبل از شروع کار، میزتان و فضای اطراف آن را مرتب کنید. نتیجه‌ای که می‌گیرید بسیار ارزشمندتر از زمانی است که صرف این کار می‌کنید، چراکه حالا می‌توانید سریع‌تر و با تمرکز بیشتر کار خود را انجام دهید و احساس بهتری نسبت به کارتان خواهید داشت. یک میز منظم نشان دهنده یک ذهن منظم است. بسیاری از افراد از انرژی مضاعفی که بعد از مرتب کردن میزشان بدست می‌آورند شگفت زده می‌شوند.

▪ مشکلات مالی
بی‌نظمی یکی از پر هزینه‌ترین چیزهای دنیاست! افرادی که همه چیز را نگه می‌دارند و چیزی را دور نمی‌اندازند فکر می‌کنند با این کار در هزینه‌ها صرفه جویی می‌کنند، اما در واقع پول زیادی را خرج چیزهایی کرده‌اند که «شاید روزی لازم شوند». این افراد نمی‌توانند دربرابر حراجی‌ها مقاومت کنند و چیزهایی می‌خرند که اصلا به آنها احتیاج ندارند و از طرف دیگر هزینه‌های زیادی را هم برای نگهداری چیزهایی که جمع کرده‌اند، متحمل می‌شوند. هزینه‌هایی مانند خرید قفسه، چمدان، کمد، جعبه و حتی بزرگ‌تر کردن فضای خانه.

نویسنده: تیکی کوستن ماخر