دفاع در برابر نیش حشرات با کمک برخی مواد غذایی

نیش حشرات عامل درد، سوزش و در اکثر موارد خارش شدید در ناحیه گزش است. روش هایی برای آرامش آلام ناشی از گزش حشره ها وجود دارد. استفاده از پماد های ضد خارش یا ضد درد و حتی روش های سنتی. …

نیش حشرات عامل درد، سوزش و در اکثر موارد خارش شدید در ناحیه گزش است. روش هایی برای آرامش آلام ناشی از گزش حشره ها وجود دارد. استفاده از پماد های ضد خارش یا ضد درد و حتی روش های سنتی. اما اگر از روش های دفاع از بدن در برابر نیش حشرات آگاه باشیم، کار ساده تر خواهد بود. در اینجا به نکاتی برای پراکندگی حشرات جهت پیشگیری از گزش و یا تسکین درد گزش با کمک برخی مواد غذایی، اشاره شده است.
▪ نمک
برای رهایی از خارش پشه، ناحیه گزیده شده را با آب و نمک شستشو داده و سپس با روغن نباتی و یا برشی از گوشت، بپوشانید.
▪ سیر
در صورتی که قصد دارید در یک آخر هفته ی دل انگیز به یک گردش در دل طبیعت بروید، بهتر است از یک یا دو روز قبل، سیر مصرف کنید. در خلال سفر، مقداری از بوی سیر با تعریق به سطح پوست می آید که فقط حشرات را فراری می دهد.
▪ شیر
اگر بر اثر نیش حشرات -و یا تابش آفتاب- در بخشی از پوست خود احساس سوزش یا خارش شدید می کنید، می توانید با کمی شیر، از التهاب وارد بکاهید. بدین منظور یک واحد شیر خشک را با دو واحد آب مخلوط کرده و سپس به آن مقداری نمک بیافزایید. آنگاه با استفاده از دستمالی تمیز، مایع را بر روی محل مذکور بمالید. آنزیم های موجود در شیر اثر نیش را خنثی و به تسکین درد کمک می کنند.
▪ روغن زیتون
یکی از مکان های اصلی برای پرورش پشه، آب های راکد است. تنها چند قاشق غذاخوری روغن زیتون بر روی سطح آب (مساحت یک تا دو متر مربع)، مانع بزرگی برای پرورش پشه ها در نزدیکی محل زندگی شماست.
▪ پیاز
اگر از گزش پوست صورت خود توسط حشرات در هنگام شب به ستوه آمده اید، یک تکه پیاز بر روی پوستتان بمالید تا پشه ها را دور نگه دارید.
▪ پوست لیمو یا پرتقال
چنانچه نظرتان در خصوص استفاده از عطر پیاز برای رهایی از نیش پشه ها چندان مثبت نیست، می توانید از پوست تازه پرتقال یا لیمو به جای پیاز استفاده کنید. مقداری از پوست این دو میوه را بر روی پوستتان بمالید و سپس خواب راحتی داشته باشید.
▪ سرکه سیب
چنانچه قصد اسکان چند روزه در طبیعت را دارید، برای رهایی از نیش پشه ها، از حدود سه روز قبل از حرکت به مصرف سرکه سیب روی آورید. طی این چند روز، هر روز سه قاشق غذا خوری بخورید. در این صورت، احتمال اینکه توسط پشه ها مورد گزش قرار گیرید بسیار کم است. راه دیگری برای پیشگیری از گزش، مالیدن یک پارچه از جنس پنبه یا نخ بر روی پوست است که به سرکه سفید آغشته شده باشد.
▪ وانیل
همه بوی وانیل را دوست دارند. همه، به جز پشه ها! به منظور دور کردن پشه ها با کمک وانیل، می توانید مقداری عصاره وانیل را در یک فنجان آب رقیق بریزید و محلول بدست آمده را با پارچه ای نخی بر روی پوست بمالید.