بادمجان کباب شده

● مواد لازم: ▪ بادمجان: ۶ عدد کوچک ▪ نمک و فلفل سیاه: به میزان کافی ▪ سس گوجه فرنگی: یک و نیم پیمانه ▪ جعفری خرد شده: یک و نیم قاشق غذاخوری ▪ کره: یک و نیم قاشق غذاخوری ▪ آرد: ۴ و نیم قاشق …

● مواد لازم:
▪ بادمجان: ۶ عدد کوچک
▪ نمک و فلفل سیاه: به میزان کافی
▪ سس گوجه فرنگی: یک و نیم پیمانه
▪ جعفری خرد شده: یک و نیم قاشق غذاخوری
▪ کره: یک و نیم قاشق غذاخوری
▪ آرد: ۴ و نیم قاشق غذاخوری
▪ شیر کم چرب: یک و نیم پیمانه
▪ پودر جوزهندی: یک هشتم قاشق مرباخوری
▪ پنیر پارمیزان رنده شده: ۳ قاشق غذاخوری
▪ روغن زیتون: به مقدار لازم

● طرز تهیه:
ابتدا سس گوجه تهیه کنید. برای تهیه این سس، در مقدار کمی روغن زیتون، نصف پیاز رنده شده و یک و نیم قاشق مرباخوری سیر رنده شده را تفت دهید تا طلایی رنگ شود. سپس حدود ۶عدد گوجه فرنگی خرد شده متوسط و نمک و فلفل به آن اضافه کنید و بگذارید به مدت نیم ساعت بپزد. سپس از صافی رد کنید و کنار بگذارید.
فر را روی ۲۰۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید.
بادمجان ها را به مدت ۱۵ دقیقه روی سینی فر قرار دهید تا کمی نرم شود.
هر بادمجان را به اندازه یک چهارم آن از طول ببرید و قطعات بریده شده را کنار بگذارید. مقداری از گوشت بادمجان را خالی کنید و گوشت داخل را کنار بگذارید.
ماهیتابه را کمی چرب کنید و بادمجان هایی را که جدا کرده اید با نمک و فلفل تفت دهید، در ماهیتابه را بگذارید تا روی حرارت کم به مدت یک ربع بپزد. در این مرحله سس گوجه و جعفری را اضافه کنید و بگذارید به مدت ۴ دقیقه دیگر پخت ادامه یابد.
داخل بادمجان ها را با مواد ذکر شده پر کنید و به مدت ۱۰ دقیقه در فر بگذارید.
در این هنگام سس سفید تهیه کنید، به مدت ۲ دقیقه کره را روی حرارت ملایم ذوب کنید، آرد را در آن تفت دهید. سپس کم کم در حالی که هم می زنید شیر را اضافه کنید تا به غلظت خامه در بیاید. نمک و پودر جوزهندی را به آن اضافه کنید و روی هر بادمجان پر شده بریزید و روی آن پنیر پارمیزان بپاشید و مجدد به مدت ۲۰ دقیقه در فر قرار دهید تا روی آن طلایی شود.