در باره سریال خداحافظ بچه

وقتی می‌فهمد دیگر نمی‌تواند بچه دار شود، تنها دل و دستش نیست که می‌لرزد، تمام وجودش را آمیزه‌ای از خشم و درماندگی فرا می‌گیرد و خیره به دنیای مبهم روبه‌رویش، مستاصل می‌نگرد …

وقتی می‌فهمد دیگر نمی‌تواند بچه دار شود، تنها دل و دستش نیست که می‌لرزد، تمام وجودش را آمیزه‌ای از خشم و درماندگی فرا می‌گیرد و خیره به دنیای مبهم روبه‌رویش، مستاصل می‌نگرد و آدم می‌ماند چطور می‌تواند با این مادر زخم خورده ابراز همدردی کند.
مهراوه شریفی‌نیا این روزها در نقش «لیلا»ی سریال «خداحافظ بچه» آنقدر خوب بازی کرده است که کمتر کسی می‌تواند باور کند او هنوز در دنیای واقعی خود عجیب‌ترین حس دنیا، یعنی حس مادری را تجربه نکرده است.
او با بازی فوق‌العاده خود نشان داد که فقط یک بازیگر با استعداد که هم حس را می‌شناسد و هم تکلیف را می‌تواند از پس القای این حس عجیب و التهاب درونی یک زن برآید.
او پیش‌تر در بازی چشمگیر خود در سریال «ساعت شنی»نیز به نوع دیگری این حس مادرانگی را به نمایش گذاشت، اما اتفاق جالبی که شب گذشته رخ داد نه بازی سیال و روان مهراوه در سریال بود و نه پیچ و خم‌ها و گره‌های جذاب داستان «خداحافظ بچه».
ماجرا از این قرار بود که برای مصاحبه با این بازیگر موفق، به ارسال پیامک برای یادآوری زمان مصاحبه روی آوردم، اما شب گذشته ماجرایی پیش آمد که شاید وقوعش برای هر خبرنگاری جزو یکی از امور طبیعی حرفه‌اش باشد؛ اشتباه پیامک دادن به شماره دیگر و وقت و نیمه‌وقت از او جواب خواستن و پاسخی دریافت نکردن.
اما این موضوع تا به اینجا قابلیت تبدیل شدن به یادداشت صفحه آخر روزنامه را نداشت تا این‌که فردی که اشتباها به او پیامک می‌دادم، آشنا درآمد و شستمان خبر دار شد که به جای مهراوه شریفی‌نیا به پدرش (محمدرضا شریفی‌نیا) پیامک زده‌ام.
این شد که مجالی دست داد تا در یک توفیق اجباری، پیش از گفت‌وگو با مهراوه در گفت‌وگوی کوتاهی با پدرش راجع به بازی بی نظیر او صحبت کنیم و حاصل این گفت‌وگوی ما با شریفی‌نیا، اعتراف کردن به تحویل دادن هنرمندی به نام مهراوه به جامعه هنر بود که این شب‌ها لیلای درمانده خیلی از خانه‌ها شده است.
شریفی‌نیا در این گفت‌وگوی کوتاه با نیشخندی طعنه‌آمیز از جامعه هنری نالید. از این‌که چون اکنون آرای عمومی به نفع او نیست، استعداد بازی درخشان مهراوه را به مادرش (آزیتا حاجیان) نسبت می‌دهند! چیزی که شاید برای هر پدر و مادری باعث افتخار است که استعداد فرزندشان را بین خود تقسیم کنند. شریفی‌نیا از بازی تحسین‌برانگیز مهراوه در سریال خداحافظ بچه گفت و از این‌که دختر بزرگش خوش درخشیده، احساس خوشحالی کرد.
چیزی که چندی پیش به اعتقاد منوچهر هادی، کارگردان خداحافظ بچه جور دیگری بیان شد. به گفته این کارگردان، مهراوه شریفی‌نیا یک بازیگر ششدانگ است که نه استعدادهای ذاتی، بلکه اخلاق حرفه‌ای و توانایی منحصربه ‌فردش، او را تبدیل به چهره‌ای محبوب و معروف کرده است.

مهراوه فردوسی