کتلت قارچ

برای کسانی که محدودیت مصرف گوشت دارند، گیاهخوارند یا مایلند جایگزین‌های سالم تری برای گوشت پیدا کنند، کتلت قارچ گزینه خوبی خواهد بود. به خصوص که خیلی از خانواده‌ها عادت دارند …

برای کسانی که محدودیت مصرف گوشت دارند، گیاهخوارند یا مایلند جایگزین‌های سالم تری برای گوشت پیدا کنند، کتلت قارچ گزینه خوبی خواهد بود. به خصوص که خیلی از خانواده‌ها عادت دارند سر سفره افطارشان کوکو و کتلت بگذارند و چه چیزی بهتر از این که این بار یک غذای جدید و سالم داشته باشید؟!

● مواد لازم:
▪ قارچ نیم کیلو
▪ سیر دو حبه
▪ تخم مرغ ۳عدد
▪ آرد یا خمیر نان باگت نصف لیوان
▪ سبزیجات معطر ۲ قاشق
▪ نمک و فلفل به میزان لازم
▪ روغن برای سرخ کردن

● طرز تهیه:
قارچ‌ها را چرخ کنید و با سبزیجات معطر و خمیر نان باگت مخلوط کنید. بهتر است خمیر نان باگت تازه و نرم باشد، اما اگر چنین خمیری در دسترس نداشتید، می‌توانید از آرد یا پودر خمیر نان باگت استفاده کنید. پس از آن تخم‌مرغ‌ها را به مواد اضافه کرده و در صورت شل بودن مایه، قدری آرد به آن بیفزایید. نمک و فلفل و ادویه مورد علاقه خود را همراه با سیرهایی که له کرده‌اید، به مخلوط اضافه کرده خوب به هم بزنید تا مواد یک دست شوند. حالا روغن را در ماهیتابه‌ای روی حرارت داغ کنید و از مواد اولیه به اندازه یک گردو بردارید و در دستتان صاف کنید و در روغن بیندازید. در ظرف را بگذارید و اجازه دهید یک روی کتلت‌ها سرخ شود. سپس روی دیگر کتلتها را سرخ کنید. غذا آماده است و می‌توانید آن را با سبزیجات دلخواه تزئین کنید و سر سفره ببرید. اگر محدودیت خوراکی خاصی ندارید، در صورت تمایل می‌توانید کمی گوشت در مواد بریزید.