هویج خاصیت ضد عفونی دارد

هویج، ماده مغذی مورد نیاز بدن را به طور کامل تأمین می کند. هر ۱۰۰ گرم هویج حاوی ۷.۶ گرم کربوهیدرات، ۰.۶ گرم پروتئین، ۰.۳ گرم چربی، ۳۰ میلی گرم کلسیم و ۰.۶ میلی گرم آهن است. علاوه بر …

هویج، ماده مغذی مورد نیاز بدن را به طور کامل تأمین می کند. هر ۱۰۰ گرم هویج حاوی ۷.۶ گرم کربوهیدرات، ۰.۶ گرم پروتئین، ۰.۳ گرم چربی، ۳۰ میلی گرم کلسیم و ۰.۶ میلی گرم آهن است. علاوه بر آن، هویج منبع خوب فیبر، ویتامین K,C,B۶,B۲,B۱، بیوتین، پتاسیم ویتامین است. در این مطلب به نقل از «ehow»، به خواص این گیاه پرداخته شده است.
از عفونت پیشگیری می کند. هویج خام رنده شده، آب پز شده یا له شده را می توان روی زخم قرار داد.
ویتامین A هویج به کبد کمک می کند تا سموم را از بدن دفع کند. چربی و زرداب موجود در کبد را کاهش می دهد. فیبر آن، روده بزرگ را پاکسازی می کند و در تخلیه سریع ضایعات بدن موثر است.
ماده معدنی آن از آسیب های دندان پیشگیری می کند.
میزان بالای بتاکاروتن عملکرد آنتی اکسیدان دارد و پیری سلول ها را کند می کند.
ویتامین A و آنتی اکسیدان پوست را از آسیب های نور خورشید محافظت می کند. کمبود ویتامین A باعث خشکی پوست، مو و ناخن می شود. این ویتامین چین و چروک زود رس، آکنه، خشکی پوست و لکه ها را برطرف می کند.
نتایج بررسی نشان می دهد، افرادی که بیش از ۵ عدد هویج در هفته مصرف می کنند، نسبت به افرادی که ماهی یک عدد می خورند، کمتر در معرض خطر سکته قرار دارند.