مساجد خانه خدا و نور الهی در زمین

مساجد خانه مومنین و محل عبادت و تصمیم‌گیری در امور دینی و اجتماعی و در یک بیان محل عبادت و بندگی و یادگار رسول خدا(ص)و نشانه خلوص و زحمات آن بزرگوار در مسیر امر الهی است. ماه مبارک …

مساجد خانه مومنین و محل عبادت و تصمیم‌گیری در امور دینی و اجتماعی و در یک بیان محل عبادت و بندگی و یادگار رسول خدا(ص)و نشانه خلوص و زحمات آن بزرگوار در مسیر امر الهی است. ماه مبارک رمضان که ماه خودسازی و ماه پاکی‌ها و عبادت بندگی خداوند است، مساجد از رونق بیشتری برخوردار است و مومنین استقبال بیشتری نسبت به حضور در مسجد می‌کنند و یکی از سنت‌های خوب احیا شده در نظام جمهوری اسلامی نظافت مضاعف و عطرآگین نمودن و غبارروبی مضاعف در قبل از ماه مبارک است که بسیار این امر شایسته و ضروری است.
امروز غبارروبی فیزیکی و ظاهری مساجد و انجام آن امری مهم و مورد پسند همه است و بجاست که این غبارروبی در قلب‌های ما و به ویژه در چهره معنوی مسجد از امام جماعت گرفته تا امنا و خادمین و نمازگزاران انجام شود که چنانچه اگر از بیرون به مسجد و محتویات آن و حاضرین در مسجد نگاه شود چیزی جز ادب و اخلاق و همدلی و رعایت انصاف و عدالت و اجرای قوانین الهی و سنت رسول الله(ص) چیز دیگری دیده نشود. اخلاق و خلق خوب رسول خدا(ص) بیش‌از شمشیر مجاهدان در جهت اسلام کارساز بوده است و آن بزرگوار می‌فرمودند که من مبعوث شده‌ام جهت اجرای اخلاق و احکام الهی. آری مسجد باید محل رشد و کرامت انسانی باشد که بحمدالله در ایران اسلامی مساجد در این مسیر به طور کم یا زیاد قرار دارند. مطلب بسیار مهمی که باید در مساجد به آن دقت فراوان شود امر بصیرت دینی و اخلاقی، سیاسی و اجتماعی است که باید بدون ایجاد حساسیت و تنش در مسیر همدلی ملی به خوبی انجام گردد و از کسانی که این موضوعات را رعایت نمی‌کنند جهت سخنرانی‌ها دعوت به عمل نیاید چرا که امروز کشور نیازمند وحدت و همدلی و اتحاد و انسجام است و مساجد باید نقش مهمی در این مسیر داشته باشند و مردم نسبت به ساخت و ساز مسجد و تعمیرات آن کوشا و این موضوع را در اولویت قرار دهند.

نویسنده : محمدحسین عبدالخالقی