میهمانی جان ها

ماه رمضان، ماه میهمانی خداست. ماهی که بندگان به سفره گسترده رحمت بی پایان آفریدگارشان فراخوانده می شوند. ماهی که درهای بهشت به روی زمینیان باز می شود تا هریک به فراخور سعی و …

ماه رمضان، ماه میهمانی خداست. ماهی که بندگان به سفره گسترده رحمت بی پایان آفریدگارشان فراخوانده می شوند. ماهی که درهای بهشت به روی زمینیان باز می شود تا هریک به فراخور سعی و تلاش و بندگی شان فرصتی یابند و توشه ای برگیرند.دعوت به روزه در حقیقت دعوت جان هاست به ضیافت الهی، چنان که عالم ربانی شیخ رضا اصفهانی فرزند عارف بزرگوار شیخ محمدحسین اصفهانی می گوید: این میهمانی پذیرایی از جسم نیست و بدن تو به این میهمانی دعوت نشده است چرا که تو در ماه رمضان در همان خانه ای ساکن هستی که بودی و غذای تو همان نان و آب گوشتی است که در ماه های دیگر می خوردی (با این تفاوت که ) در روزهای ماه رمضان از خوردن آن منع شده ای.
بلکه این روح توست که میهمان این ضیافت است و به منزل و غذایی دیگر دعوت شده که روحانی است.دعوت به ماه رمضان دعوت به بهشت است و غذاهای این میهمانی نیز از نوع غذاهای بهشتی است.چه خوش است که در این میهمانی شراب طهور (محبت خدا) را از دست میزبان بنوشیم و به آن سرخوش باشیم.زیرا که پروردگار فرموده است روزه از آن من است و من خود پاداش آن را می دهم.

نویسنده: رمضانی