روش جدیدی برای بستن برنامه هایی که هنگ کرده است

یکی از مشکلاتی که اغلب در نسخه های مختلف ویندوز پیش می آید، هنگ کردن برنامه ها و یا ابزارهایی در سیستم عامل است که به دلیل وجود باگ های مختلف و یا ناسازگاری های نرم افزاری به وجود …

یکی از مشکلاتی که اغلب در نسخه های مختلف ویندوز پیش می آید، هنگ کردن برنامه ها و یا ابزارهایی در سیستم عامل است که به دلیل وجود باگ های مختلف و یا ناسازگاری های نرم افزاری به وجود می آید.
در این شرایط اغلب برنامه ها به اصطلاح در حالت Not Responding قرار می گیرد و معمول ترین راه برای خارج شدن از آن رجوع به برنامه Task Manager و پایان دادن به برنامه مربوطه در فهرست برنامه های در حال اجرا ست. ما در این ترفند روشی کاربردی تر را آموزش می دهیم تا در تمام نسخه های ویندوز تنها با اجرای یک فایل تمام برنامه ها و پنجره های هنگ کرده را به یک باره ببندید.برای این کار ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا وارد محیط Run شوید؛ حال عبارت notepad را وارد کنید تا نرم افزار Notepad ویندوز باز شود. (البته برای باز کردن این برنامه می توانید از All Programes وارد Accessories شوید و آن را انتخاب کنید). در این برنامه واژه پرداز عبارت زیر را کپی کنید:
"taskkill /f /fi "status eq not responding
حال از منوی File روی Save as کلیک و سپس فایل را با نام دلخواه ولی با پسوند bat . در صفحه دسکتاپ ویندوز ذخیره کنید (به عنوان مثال fanavari.bat). اکنون در صورتی که یک یا چند برنامه در سیستم شما هنگ کرده باشد، کافی است به صفحه دسکتاپ مراجعه کنید و روی فایل جدید ایجاد شده ۲بار کلیک کنید؛ با اجرای این فایل، تمام برنامه های هنگ کرده به سرعت بسته می شود.